Converse: innováció a fűzők alatt

A 1908-ban alapított Converse egy vérbeli amerikai sportcipő márka, amely közel száz éves autentikus sporttörténelmet és sportcipő innovációt rejt a fűzők alatt. A Converse gazdag örökségének része a cipő, a Chuck Taylor® All Star®, ami egy valódi amerikai szimbólumnmá vált.

Több mint cipő. A Converse egy legendákról, hősökről és újítókról szóló történet, akiket a sport szeretete köt össze. A Marquis M. Converse által 1908-ban alapított Converse egy vérbeli amerikai sportcipő márka, amely közel száz éves autentikus sporttörténelmet és sportcipő innovációt rejt a fűzők alatt.



Újításai, vezető szerepe, illetve a kosárlabda, tenisz, rögbi és atlétikai sportok fejlődéséhez és népszerűvé válásához való hozzájárulása révén a Converse örökre egybeolvasztotta magát az amerikai sportok lelkével és örökségével.



Több generáción keresztül meghatározó ipari szerepet betöltő vállalatként a Converse méltán tartja magáról: “America‘ s Original Sports Company”. Gazdag örökségének része a cipő, ami forradalmasította a kosárlabda sportot, majd világszerte kedvelté vált, a Chuck Taylor® All Star® – egy valódi amerikai szimbólum.



Retro-reneszánsz:

A Converse termékei ma már szinte a világ bármely országában elérhető a sportokat és az autentikus, sportos utcai divatot kedvelők számára. Az utóbbi években egyre nagyobb teret hódító retro trendnek köszönhetően a klasszikus Chuck Taylor All Star „tornacsukák” is reneszánszukat élik. Ezt az 1917 óta változatlan formában megjelenő sziluettet persze régóta másolják ’no-name’ gyártók és most már más világmárkák is – de míg az old-school csak egy irányzat, amit bárki követhet, addig a Converse joggal vallhatja magáról: The First School.



A Converse azonban tudja, hogy sikereit elsősorban nem magának köszönheti, hanem azoknak a művészeknek és zenészeknek, akik cipőit a magukévá tették, a saját képükre formálták, ezzel egyedit hozva létre a piacot elárasztó márkák és termékek között. Így lett a Converse az eredeti, az eredeti emberek számára.

És pontosan ez az, amiért közel egy évvel ezelőtt útnak indult egy Brand Democracy elnevezésű kampány, hogy visszaadja a márkát az igazi „tulajdonosainak”: a fogyasztóknak. Ezt a célt segíti elő a www.conversegallery.com honlap is, ahova minden Converse-barát elküldheti és megoszthatja a világgal saját reklámfilmjeit, képeit, rajzait, verseit, cipő designjait. Egyszóval bármilyen művészi, kreatív megnyilvánulást, amihez a Converse adott inspirációt. Ezt az üzenetet hirdeti a márka szlogenje is: BE ORIGINAL.

A márka hagyományaiból eredően nem csak az utcai divat meghatározója, hanem a cég alapításáig visszanyúlóan a kosárlabda sport aktív résztvevője is. Az ’50-es ’60-as évekig – a konkurens márkák megjelenéséig – a Converse egyedül uralta az amerikai kosárcipő piacot.



A 2003-as fejlesztésű ICON Performance System technológiával készült cipőivel és a márkának új lendületet adó, ígéretes NBA játékosok szponzorálásával pedig ismét az élvonalba kívánja verekedni magát.



Termékpalettáját szélesítendő, a cipők mellett saját ruházati kollekciót is kínál mind utcai, mind szabadidő ruházati és kiegészítő termékeivel. A 2005 Tavasz/Nyári modellek megtekinthetők a www.converse.hu oldalon, ahol az üzletek listája is megtalálható.

Comments

comments