A fővárosból rajtolhat a Dakar-rali mezőnye 2009-ben. A jogdíj 2 millió euró lenne
A Budapest-Dakar rali megvalósulása azon múlik, hogy ha a világhírű nemzetközi autós viadal szervezői a magyar fővárosnak ítélik-e a rendezés jogát. Ezért a Szalay Dakar Team évek óta lobbizik.
A szándék megvan
A 2009. évi Dakar-rali esetleges budapesti rajtjáról már szándéknyilatkozat is született
Hónapok óta folynak a tárgyalások arról, hogy 2009-ben Budapestről rajtolhasson a sivatagi show, amely az utóbbi több mint negyed században valósággal fogalommá vált a terepversenyzők körében.
A hazai tereprali sportnak is sokat jelentene
Ez egyrészt hatalmas népszerűséget jelentene Budapestnek és az országnak – magáról a hazai terepralisportról már nem is beszélve -, másrészt többszázezer turistát a verseny
Csak viszonyításképpen: Lisszabonban 250 ezren, Barcelonában 300 ezren voltak kíváncsiak a technikai gépátvételre és az ünnepélyes startra.
Kormányzati garancia kell
Ahhoz, hogy ez a terv valóra válhasson egyrészt kormányzati garancia vállalásra lenne szükség, másrészt területi felelősségvállalásra, amiről Szalayt biztosította a főpolgármestert.
A gyakorlatban ez a gépátvételhez és a rajthoz szükséges helyszínt, a terület biztosítását jelenti, amelyben nagy gyakorlata van a fővárosnak, ez jóformán rutin.
Jogdíj: 2 millió Euró
A jogdíj 2 millió euró, amihez a kormány garanciája kell. Viszont ebben benne
Másrészt, egy főszponzor támogatását is lehetne kérni, amely támogató logója megjelenne a hivatalos logón, illetve a versenyben induló járműveken.
A francia rendező, az ASO áprilisig aláírja a szerződést a 2009. évi rajt helyszínéről a rendező várossal. Rajtunk kívül Róma, Barcelona és Madrid is pályázik.
Fotók, bővebb infó.: www.dakar.hu