Budapest-Bamako: Hétfőn szegénynegyedben a magyarok

Hétvégén a mezőny nagyrésze megérkezett Bamakoba. A pénteki baleset sérültjeit mentő repülő evakuálta.

Az elmúlt hét is jócskán megtizedelte a január 13-án, a fővárosból elrajtolt Budapest-Bamako népes mezőnyét. Azonban, sok szerencsésnek mégis sikerült lenyomni a 7632 km-t, Bamakoig.





A Flying Gizi pilótája még a kecske koncertre sem ébredt fel


A 11. nap krónikája: Beach party, óriás languszta, pókerbajnokság és tevetarhonya


Ez a Budapest-Bamako hivatalos pihenőnapja volt, amikor például egy dűne tetején rögtönzött póker bajnokság alakult ki. A veterán Bamako résztvevő, Király László motoros pedig elkészített egy óriás langusztát.

A Dáciával Bamakoba csapat tagjait vontatókötélen húzták le Nouakchottig, és meg nem erősített hírek szerint a használhatatlanná vált Dáciát lecserélték egy fekete Mercedesre.


A nap eseménye volt, hogy az Északi-sarkon paprikás csirkét főző Lucullus Baráti Társaság alapítói tevetarhonyát főztek az óceán partján. – 15 kg tevehúst vettünk a vacsorához, és holnap is tarhonyát főzünk az örökbefogadott faluban – mondta Barna Ádám.







A 12. nap krónikája: Ütközés, sérülés nélkül

Ezen a napon kettévált a mezőny, a bátrabbak és a versenykategóriában indulók Mbout felé vették az irányt. A túrakategóriában indulók és a kétkerék meghajtású autóval rendelkezők pedig a “kényelmesebb” útvonalat választották Kiffa felé.


A nap sajnos nem volt balesetmentes. Nouakchott-tól kb. 50 kilométerre a 10-es rajtszámú Toyota Hilux-ba hátulról belerohant egy helyi Mercedes. Szemtanúk szerint a Mercedes utasai könnyebben megsérültek. A Hilux-ban csekély kár keletkezett, személyi sérülés nem történt. Az etap utolsó harmada már az abszolút off-road kategóriába tartozott, ami




A szavannai tereppel minden versenyző megküzdött
igencsak próbára tette az autók lengéscsillapítóit.


A 13. nap krónikája: Eltűnt magyarok a mauritán szavannán

A 1O5 indulóból az esti táborba Mbout mellé már csak 35 csapat futott be. Az indulók többségének holléte pedig ismeretlen.
Navigációs szempontból rémálom volt az etap. A 1O-es rajtszámú Axon Toyota Team-nek pedig a törvénnyel gyűlt meg a baja. Ugyanis, a 12. napon történt balesetük helyszínéről a retorziótól való félelmükben elmenekültek. Egy későbbi ellenőrzőpontnál a rendőrök őrizetbe vették őket. Egy helyi ügyvéd segítségével sikerül elboronálni az ügyet, de az etapot nem tudták teljesíteni.

Az embertelen utak is tizedelik a mezőnyt. A Hu Cares csapatnak előbb a kipufogója szakadt ki, majd a benzintankjuk is kilyukadt. A O6-os Tandberg csapatnak betörték a hátsó ablakát. A 18-as Agrianna csapatnak pedig, a bal hátsó gátló tartója tört el.


A 14. nap: Baleset történt

Múlt héten pénteken baleset történt a Budapest-Bamakon, a mauritán-mali határtól 3O




A baleset utáni pillanatok
kilométerre. Az M13-as rendezői autót egy kanyarban egy homokbucka megdobta, a Toyota Landcruiser felborult és a tetején állt meg.
Lőrincz Attila fej és melkas sérüleseket szenvedett, Szabó Eszter pedig orr és hátsérülés gyanús sérülésekkel hagyta el a járművet. Mindketten saját lábukon szálltak ki a borult kocsiból.
A sérülteket Dr. Debreceni Kata orvos és Gyurkó Gábor a helyszínen ellátta. A sérültek állapota stabil.


Január 28-i beszámoló: Hétvégi összefoglaló

Pénteken a sérülteket autóval szállították a szavanna bozótos, rázós földútjain Kayesba. A nagyváros repülőteréről mentő repülő evakuálta Szabó Esztert és Lőrincz Attilát az M13-as rendező autó vezetőjét. A sérülteket Dakarba szállították. A legfrissebb jelentés szerint Esztert egy csigolyarepedéssel, míg Attilát többszörös bordatöréssel kezelik. A szintén az autóban utazó versenybíró, Dr. Hegedűs Vera zúzódásokkal megúszta.



Szombaton a mezőny sok tagja befutott Bamakoba

Kayesban ismét egy igazi fekete afrikai nagyváros köszöntötte a Budapest-Bamako résztvevőit. Szinte mindegyik járművet megviselték a szavannák hepe-hupás útjai,




Vontatókötélen az Ezüst Teknős
kegyetlen folyómedrei, de mindennél nagyobb kárt okozott az autókban és motorokban a Nouamghar-Nouakchott etap sós tengervize. Kayesban még a szívós Hummernek is ki kellett állnia szerelni.

Kayesban felbukkant a napok óta nem látott Dácia és a Trabant is. A Dáciások megerősítették, hogy nem cserélték le az autójukat, mindössze egy fél napot egy kölcsön Mercivel furikáztak, míg az övéket szerelték. A Trabisok pedig elmesélték, hogy két halászcsónakot összekötöztek szenegáli halászok és az imbolygó ladikokon





keltek át a Szenegál folyó sebes sodrású vizén. Mivel szenegáli vízumuk nem volt, a hatóságok kiutasították őket és vissza kellett menniük Mauritániába.

Az utolsó előtti verseny etap a Kayes-Kita szakasz, ami az idei Budapest-Bamako leginkább embert és autót próbára tevő szakasza volt.

A mezőny nagy része egy barátságosabb útvonalat választva jutott el Bamakoba.
Szombat délutánig a csapatok jelentős része már befutott a bamakoba.






Sokaknak volt benzin gondja az utolsó napokban


Hétfőn szegénynegyedben ajándékoznak

Hétfőn az indulók a kalabankoroi szegénynegyed egyik iskoláját látogatják meg, ahol több millió forint értékű iskolafelszerelést és számítógépeket adnak majd át az iskolának. Az iskola olyan gyermekeknek biztosít ingyen oktatást, akik egyébként 6-7 éves koruktól napszámosként dolgoznának.


Forrás, fotók: Budapest-Bamako


Húzz bele az extrem.hu-n: Autósport és tuning Dosszié


Még több sivatagi sport: Dakar Dosszié

Comments

comments