Bravúrral ért véget a 45. Kékszalag távolsági vitorlás verseny

Az idei Kékszalag a többszörös bajnok, Litkey Farkas győzelmével zárult, aki immár tizenegyedszer állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Közvetlenül mögötte az egyik legnagyobb riválisának számító Király Zsolt ért be a célba, beállítva ezzel egy negatív rekordot is…

Csakúgy, mint egy nagy csatajelenetben: 525 vitorlás hajó sorakozott fel egy vonalba rendeződve a Balatonon csütörtök reggel, mintegy 2500 emberrel a fedélzetükön.

A mezőny 9 órakor rajtolt el a startpisztoly markáns hangja után; az indulóknak pontosan 48 órájuk volt arra, hogy célba érjenek.
Ehhez képest Litkey Farkas és 17 fős legénysége Lisa nevű hajójukkal 14 óra elteltével szakította át a szalagot péntek hajnalban, jóval elkerülve ezzel a hőségriadót.
Igaz, ennél jobb időeredmény született tavaly, amikor a magyar építésű Fifty-Fifty névre keresztelt hajó 10 óra 34 perc alatt ért be, ám a mostani szélerősség mellett ezt nem lehetett megdönteni.

Litkey elmondta, hogy diadalmának egyik kulcsfontosságú mozzanata – a korábban elsajátított alapszabályok betartásán kívül – az ún. „Code Zero” vitorla felhúzása volt, amit az előre kiszámolt időjárási viszonyok miatt vetett be.
Tudatosan összeállított csapatáról  elismeréssel nyilatkozott – ők legalább ugyanannyira hozzájárultak a győzelemhez, mint az élő legenda.
A legyőzhetetlennek bizonyuló társaság egyik fele tehetséges újoncokból, a másik pedig már összeszokott, tízszeres bajnokokból tevődik össze, így ötvözve a fiatalság erejét és a tapasztaltabbak szakértelmét.

A második helyet kilencedszer megszerző Király Zsolt egyértelműen a nap vesztese, neki még soha nem sikerült megnyernie a versenyt.
Csapatával férfiasan helyt álltak, fej-fej mellett küzdöttek későbbi legyőzőjükkel, rég nem látott izgalmakat hozva a verseny menetébe. Hajójuk, a Raffica nagyobb elővitorlájának köszönhetően hiába volt képes nagyobb sebességre, a vártnál 1 órával előbb felélénkülő parti szél a másik hajót segítette intenzívebben.

A veszélyektől cseppet sem mentes megmérettetés baleset- és viharmentesen zajlott le.
Az először 1934-ben megrendezett Kékszalagon most versenyeztek utoljára kizárólag egytestű hajók. 2014-től ugyanis megszűnnek a kategóriákra vonatkozó megkötések, így a jövő év bizonyára még több izgalmat tartogat számunkra.

Comments

comments