59 járművel szombat este rajtolt a fővárosból a Bamako ChampionshipChallenge. Elakadások és csörlőszakadások – ezek voltak a 400 kilométeres táv leggyakrabban használt szavai.
Az induláshoz kellett némi kalandvágy, némi versenykedv és egy érvényes forgalmival rendelkező jármű. Akinek mindez adott volt, annak ott volt a helye a szombat esti rajtvonal mögött. A Hajógyári-szigetről indult futam során több mint 400 km-t kellett teljesítenie a
Wartburg tuning… |
A megmérettetésen túra, illetve verseny kategóriában lehetett indulni.
A “verseny kategóriában” induló csapatoknak a pénzdíjért folyó küzdelemben bonyolult feladatokat is teljesíteni kellett. A “túra kategóriás” indulók könnyebb feladatokkal, de azonos útvonalon kísérhették végig a versenyt.
Utolsó ellenőrzések
A start előtt nagy volt a sürgés-forgás a Hajógyári-szigeten, ahová a nevezetteket általában az egész család elkísérte. Minden versenyző a GPS beállításait ellenőrizte, felvette a fejlámpát, és elfogyasztotta az utolsó szendvicseit. Volt olyan autó, amiben négy fő vágott neki az egyéjszakás kalandnak, és volt, ahol csak a sofőr és navigátora vágott neki a sötét útnak.
Az induló járgányok között nagy számban képviseltették magukat a keleti autócsodák is: volt a mezőnyben KOCKA Lada, a Bamakót is megjárt Lada Niva és egy 1300 köbös, négyütemű Wartburg is csatasorba állt, Kiss Sándor vezetésével.
Autófelkészítés: olajcsere, reflektorok
A Wartburgot sofőrje komolyan felkészítette az éjjeli ralira.
Mint azt az extrem.hu-val megosztotta: “az autó kapott egy jó kis olajcserét, és a biztonság kedvéért 4 erős reflektort is a motorháztetőre, ami a kocsi generátorának igen komoly kihívást jelentett”.
A rekesz sör is a tuning része |
Mint az indulás pillanataiban mesélte, ő nem tart az éjszakai eltévedős versenytől, illetve attól, hogy az elmúlt hetek eső áztatta földutakon kell haladniuk.
– Vannak akkora kerekeim, hogy mindenen átmegyek, ami az utamba kerül, és mindenki kihúzok a bajból, aki árokba kerül – mondta Szűcs Attila.
Erre szükség is volt, mert a verseny során bizony voltak elakadások, és több csörlőszakadás is történt – tudtuk meg másnap a verseny szervezőitől.
Mint Polgár Tamás szervező lapunknak elmondta: a 32 verseny és 27 túra kategóriában induló jármű közül “sajnos hét csapat nem jutott célba, kisebb-nagyobb technikai problémák miatt”.
– A legrosszabbul azok jártak, akiknek féltengely törésük volt Nagykanizsa alatt, és egy GPS-szel felszerelt taxit kellett hívniuk a közeli erdőbe – mesélte Polgár.
(A futamsorozat második állomása az erdélyi Drakula Rally lesz május végén, majd ősszel a “hagymás” Dakarként ismert Budapest-Makó várja az amatőr ralisokat.)
Verseny első futamának győztesei:
I. Microcar Team
II. Windbird Team
III. Team MaliBUS
Fotók: extrem.hu
Még több kép az indulásról a GALÉRIÁBAN !!!
Húzz egy kövér gázt az extrem.hu-n: Autósport és Tuning Dosszié