Kalandozó eleink hogy örültek volna egy ilyen mókának. Három nap az erdőben futás, úszás, bicikli, cross-motor és Land Rover. 100 kilométer 72 óra alatt, négy fős csapatokban, alvás nélkül. Kemény szintidők, aki lemarad az kimarad, ráadásul a megrögzött vadászok és még nyilazhatnak is. Ha nem is éppen hátrafelé…
Ki ne emlékezne még a szép emlékű Camel Trophy magyar résztvevőire? Sajnos 1995-óta nincsen magyar induló ezen a kemény, embert és gépet egyaránt próbára tevő versenyen. A srácok már 1996-ban megpróbálták hazai környezetbe ültetni a verseny feeling-jét, de egy-két év kihagyás után rájöttek, hogy sokkal sikeresebb a vállalkozás, ha csapatokkal foglalkoznak úgy, mint külföldön. Így a 2000-es esztendővel megkezdődött a csapatok versenyeztetése. A versenyrendezéssel – nem versenyzéssel – az a Vigassy Ádám foglalkozik, aki „civilben” minden idők legeredményesebb magyar úszónőjének, Egerszegi Krisztinának a férje. A csapatoknak mintegy 100 kilométeres távot kell legyűrni nem egészen három nap alatt.
-Bár érdeklődő szép számmal volt, a tapasztalatok mégis azt mutatták, hogy nem előnyös nagy létszámú mezőny indítása, mert a tapasztalatlanabb részvevők a jobbakra tapadva kiküszöbölik a tájékozódás nehézségeit – mondta Vigassy Ádám főszervező az extrem.hu-nak. Éppen ezért limitáljuk a csapatok létszámát a minél színvonalasabb versenyrendezés érdekében. Általában tíz csapat indulása lenne az ideális, hogy ne zavarják egymást verseny közben. Meg kell még említeni a téli versenyt is, amelyet, minden év februárjának első hétvégéjén rendezünk, egyre nagyobb sikerrel: legutóbb több mint húsz csapat nevezett.
Két láb, négy kerék
Várhatóan most is nagy verseny lesz (augusztus 1. és 3. között), bár három nappal a kezdet előtt még csak nyolc csapat jelezte indulási szándékát.
Ennek az oka, hogy szándékosan nem hirdetik a versenyt, hanem inkább meghívásos alapon működik. Idén jelentős változások történnek a versenyben is: nem lesz kizárás, csak kiesni lehet a versenyből. A verseny szakaszokra van osztva, ahol adott szintidőn belül kell teljesíteni a feladatot, késésnél büntető idő jár, mint a rallyban. A versenyt úgy állították össze, hogy amennyiben tényleg túl sok csapat jelezné indulási szándékát, az első néhány versenyszám alapján szelektálni lehessen a csapatokat. Ezekre kiválóan alkalmasak a különböző, fizikai teljesítményen alapuló feladatok (éjszakai kerékpár, evezés, gyalogtúra, sziklamászás, hegyi futás). A versenyiroda Csopakon a Dobó vendéglőben lesz, és pénteken (augusztus 1-jén) 19 órától tartanak a szervezők eligazítást a csapatoknak. A rajt a Balatonfüredi mólószínpadnál lesz. A verseny igazi élvezetét a gépjárművek vezetése jelentheti, hiszen lesz cross-motor és Land Rover vezetési feladat is az erőpróba során. Sőt a vadász ösztönnel rendelkezők is kiélhetik ilyen irányú hajlamaikat az íjászat közben. Hogy mi teszi igazán túlélő próbává a versenyt, az a rendezők nem titkolt szándéka szerint az időlimit mértéke. Megtudtuk ugyanis, hogy becsapósak lesznek a szintidők. Lesz, ami könnyedén teljesíthető lesz, és lesz akár közvetlen utána olyan, ami csak akkor vihető véghez, ha „felkötik a gatyát” az indulók.
Itt ráadásul kiderül melyik csapatnál milyen erős a csapatszellem, mert minden feladat sikeres teljesítésének ez az alapköve. „Egy ember kiváló teljesítménye semmibe vész, ha nincs mögötte a csapat többi tagja. Minden megpróbáltatás ellenére nem volt még olyan induló, aki lehetetlennek titulálta volna a versenyt, és ne akarta volna legközelebb is átélni a Balaton Trophy okozta örömöket.”