Baumgartner Zsolt szinte beágyazta magát a Forma 3000 középmezőnyébe. Hetedik-nyolcadik helyezéseivel pontot ugyan nem tudott gyűjetni, de Zsolt mégis azt mondja, egy év múla Forma 1-es pilóta lesz. Addig is az a hír járja, a Jordan Honda felkérte a versenyzőt, legyen a tesztpilótája.
–Mikor leszel a Jordan csapat tesztpilótája?
-Remélem, minél hamarabb.
–Az a hír járja, hogy már megegyeztetek a csapattal.
-Ugyan már. A monzai futamon egy csomó újságíró látta, ahogy ki-be járkálok a Jordan istállóban és ebből lett a hír, illetve csak pletyka. Alkalmam volt kipróbálni a Jordan-Hondát, de ez még nem jelenti, hogy holnaptól tesztpilóta vagyok. Nem esem hasra, ha nem leszek az, egyelőre a Forma 3000-re koncentrálok.
–Az idei eredményeiddel nem sikerült pontot szerezni a Forma 3000-ben.
-Az idei év valóban gyenge volt, de ez a Nordic csapat eladásának köszönhető. Az eladásról egyébként én csak az utolsó pillanatban értesültem. A huzavona miatt az autók fejlesztéséből kivonták a tőkét. Nagyon sok műszaki gond volt, váltóhibák, futómű beállítási gondok, rossz volt a konstrukció.
–Hogyan szeretnél kitörni a középmezőnyből?
-Az elmúlt időszakban a hetedik-nyolcadik helyezés a pontszerző helyeket már megközelítette, de azt hiszem az a legjobb, ha elhagyom a csapatot.
–Melyik csapathoz szerződsz?
-Még nem dőlt el. A Colonihoz, vagy az Ardenhez szeretnék, mert ők már megkerestek engem. Célul tűztem ki ugyanis, hogy Forma 1-es pilóta legyek. Szeretném, ha ez főleg rajtam múlna.
–Ha a Nordic körüli történések nem akadályozták volna a futamokon elért eredményeidet, akkor sikerült volna megtartanod a tavalyi fogadalmadat, miszerint 830 napon belül Forma 1-es pilóta leszel?
-Nem hiszem. Ehhez kell még azt hiszem egy év. Tudod, az eredmény nem minden. Enge sem azért a legjobb pilóta, mert annyira tehetséges lenne, hanem mert sok a tapasztalata. Legalább hat éve versenyez. A Forma 1-re be kell érni.
–Ha már szóba hoztad Engét. Mi a véleményed a botrányáról (Enge füvet szívott az egyik futam előtt -szerk.)?
-Részéről ez nagy hiba volt, nem is értem, hogy lehet ilyen felelőtlen. A B-teszt eredményét még nem tudjuk, de ezzel elvághatja magát. Meg aztán ő, mint az első nagy sikerű kelet-európai pilóta azt a képet nyújthatja magáról, hogy a régió pilótái linkek.
–A botránya kihatással lehet a te karrieredre is?
-Nem hiszem. Engem a saját teljesítményem alapján ítéljenek meg, az alapján, amit én nyújtok.
–Milyen életmódot követel meg tőled az autóversenyzés?
-Gondolom, nem a fizikai erőnlétem leírására vagy kíváncsi. Napi négy órát edzem, versenyidőszakon kívül kettőt, és ezért le kell mondanom jónéhány szórakozási lehetőségről, amelyben a korombeliek részesednek. Nem is tudom megmondani, mikor buliztam hajnalig, Egyszerűen nem tehetem meg, hogy másnap szétesve ébredjek.
–A Forma 1-es pilótákról legtöbbször azt látjuk, partiról partira járnak és tapadnak rájuk a nők. Lehet, hogy veled is így lesz, ha Forma 1-es versenyző leszel?
-Már mondtam, hogy nem bulizhatok éjjelig és se lehetőségem, se kedvem a bulihelyeken csajokat hajkurászni, mint egy playboy. Különben is van barátnőm. Ha sikerül a Forma 1-be bekerülni, még kevesebb időm lesz, és még többet dolgozom majd.
–Igaz, hogy van pszichológusod?
-Igen egy sportpszichológus, akivel mentális tréninget tartunk időnként. A versenyzés feszültségeit levezetjük, illetve felkészít a versenyek lelki megpróbáltatásaira.
–Ha mégsem jön össze a Forma 1-es karriered, abbahagyod a versenyzést?
-Semmiképp nem hagyom abba. A versenyzés mellett a Győri Műszaki Főiskolán tanulok, szeretném végre elvégezni. Bebiztosítom magam, ha nem jönne össze a sportkarrier, ne álljak az utcán, mint egy tulok.
–Melyik Forma 1-es csapat ajánlatának örülnél a legjobban?
-Ugye nem kell mondanom, a Jordan nagyon szimpatikus nekem. De örülnék a Minardinak is, de bármelyik csapatban szívesen versenyeznék.
–Ki a kedvenc versenyződ?
-Nincs kedvencem. Már nem tudok rajongani a versenyzőkért, mint gyerekkoromban, mert már egészen más szemmel nézem őket. Ők már nem csupán versenyzők, hanem a vetélytársaim.