Alagútakció: Besenyei eddigi leghajmeresztőbb mutatványára készül

A műrepülő világbajnok a lánchídi alagútban készül gyorsulni repülőgépével, majd Bochkor Gábor navigálásával hurkot repül a Lánchíd körül. A részletekről a pilótát kérdeztük.

Besenyei Péterrel kapcsolatban már megszokhattuk, hogy repüléseihez sokszor választ extrém helyszínt. A műrepülő világbajnok 2001-ben átrepült a Lánchíd alatt, tavaly pedig látványos show keretében “repült bele” a hazai Forma-1-es futam felvezető eseményeibe: míg Palik László Forma-1-es sportkocsival tépte az aszfaltot a fővárosi Dózsa György úton, addig felette Besenyei szárnyalt a gépével.





Besenyei tavaly a Hősök tere felett

Az Alagútakció

Idén sem maradunk extrém légi látványosság nélkül. Míg augusztus 2-án – a Forma-1-es versenyhétvége előtt – Niki Lauda, Gerhard Berger és Palik László F-1-es autóban halad át a Lánchídon, addig Besenyei bukfencet vet a híd körül gépével, amiben Bochkor Gábor ül majd mögötte. 
Besenyi a Lánchíd budai oldalánál található ALAGÚTBÓL gyorsít ki, majd száll fel a híd előtt. Eztán egy elnyújtott bukfencet hajt végre a híd körül gépével. Miközben ő a levegőben mutatja be tudását, addig a hídon egy Toro Rosso-Ferrari halad át, amit egy Red Bull-Renault követ, volánjánál Palik Lászlóval.





Besenyei most harmadik az idei Air Race Vb pontversenyben

Az alagút végétől kezdem majd gyorsítani a gépet: a végén a gép már 160 km/órás sebességgel halad majd. Az alagútból kiérve,  felhúzom a gépet, ami szinte függőlegesen emelkedik majd a magasba – mondta el az extrem.hu-nak Besenyei Péter.

Arra a kérdésünkre, hogy elég lesz-e az alagút kijáratától a körforgalomig tartó út az elemelkedésre, a pilóta elmondta: már többször legyalogolta a szakaszt, és repülőtéren is modellezték a felszállást, így nem lesz gond.
Az alagútban az a lényeg, hogy egyenesen kell tartani a gépet, majd időben elemelni – magyarázott a műrepülő világbajnok.
Az alagúti gyorsítás fő nehézsége az lehet, hogy a 7 méter széles repülőt a 9 méter széles alagútban kell egyenesben tartani, bár a világbajnok emiatt nem aggódik.

Miután az alagútból kiérve a levegőbe emelem a gépet, elrepülök vele Budaörsre, ahol átülök a nagyobb repülőbe, majd utasommal, Bochkor Gáborral visszajövünk a Lánchídhoz. Itt pedig átrepülünk a híd alatt, és egy elnyújtott hurkot írunk le a géppel a levegőben a híd körül – mesélte tovább Besenyei.

A magyar pilóta természetesen minden, még hátralévő 2007-es Air Race futamon is ott lesz, és mint mondta: továbbra is az arany a cél.
Most minden napom rohangálással és a papírmunkák intézésével telik, egy perc szabadidőm sincs. Látja, maga is már harmadszor hív vissza az interjú miatt. Úgyhogy, nyáron nem lesz szabadság, és egyik kedven időtöltésemre, a horgászatra sem jut időm – tette hozzá a pilóta.

Szállj bele az extrem.hu-n: Air Race Dosszié





Comments

comments