Air Race: Madarakkal is küzdöttek

60.000 néző várta hiába a műrepülő versenypilóták szereplését hétvégén Angliában, ahol a Red Bull Air Race 7. futamát rendezték. Besenyei Péter a második helyre hozta be gépét

A hétvégi fő verseny rossz idő miatti elmaradása okán a selejtező futam végeredményeit számították be az összesített versenyeredményekbe.














A vezető maradt


Így, hazai pályán is megtartotta vezető szerepét Paul Bonhomme. Aki , 2 perc 31.43 századmásodpercet repült az angliai Longleaten, ahol a Red Bull Air Race 2006 Világfutam idei hetedik versenyét rendezték.


Besenyei Péter II. lett

Utána a magyar műrepülővilágbajnok Besenyei Péter repülte a legjobb időt, ami Besenyeihez méltó eredmény.
Csupán 4 másodperccel maradt le Bonhomme-tól, így időeredménye 02:35.39 lett.

A világfutamot eddig vezető Kirby Chambliss angliai terepen sem maradt nagyon le versenytársai előtt, itt 3. helyen ért célba 02:35.58 századmásodperces időeredménnyel.








Bonhomme-nek bevált a gépe

Amióta Bonhomme új Edge 540-es gépével repül, azóta eredményei az egekbe törnek: az előző két versenyen ugyanis – Isztambulban és Budapesten – második lett és úgy tűnik az angol pilóta egyre jobb.

Bonhomme csapattársát – Steve Jonest – aki a budapesti versenyt megnyerte, hazájában kizárták a versenyből, mivel sajnálatos módon eltért a kijelölt pályától.








Szárazföld felett a madarakkal

Az angol pályán a versenypilótáknak különös – a megszokottól eltérő – pályán kellett repülniük.
 

A berlini verseny kivételével ugyanis a pilóták mindenhol víz felett repültek, itt azonban szárazföld felett kellett teljesíteniük.

Ahogy az amerikai Mike Mangold mesélte: “Ez egy egészen más környezet  volt, fákat és madarakat kellett kerülgetni”



Az angliai futam eredményei:


1. Kirby Chambliss Usa
2. Besenyei Péter
3. Paul Bonhomme (GBR)
4. Mike Mangold (USA)
5. Michael Goulian (USA)

Forrás, fotók: http://www.redbullairrace.com



Besenyei Péter a Hősök tere felett repült: 2006.08.05. Gyorsulás a városban: Légi, földi Forma-1 képekben


 

Comments

comments