Egy darabig az élen állt a magyar kamionos csapat, a Qualisport a legújabb afrikai terepralin. Aztán az Africa Race szervezői úgy döntöttek, nem kapnak büntetőpontot a mezőny lemaradt versenyzői. A magyarok így a harmadik helyen végeztek.
Az Africa Race december 28-án Marseille-ből startolt. A Kovács Miklós – Tóth Tamás – Czeglédi Péter hármas a 118 kilométeres szelektív teljesítése és a szenegáli határ átlépése után szembesült azzal a hírrel, hogy a versenybíróság meghosszabbította az előző napi táv teljesítésére adott időt, így a riválisok nem kaptak büntetést, a Scaniával versenyző magyarok pedig az élről visszacsúsztak a 3. helyre.
“Miután a versenyigazgató a szakasz nehézsége miatt javaslatot tett, és a versenybíróság további információkat szerzett, az FIA szabályzatának 3.5.5. cikkelye (a versenyzők több mint 50 százaléka átlépte a maximum időt) szerint a szakasz teljesítésére adott maximális idő 11 óra 56 percről 12 óra 56 percre növekedett.” – áll a közleményben, amelyet Giorgio Moretti, a versenybíróság elnöke tett közzéjanuár 10-én, 18 órakor.
“Sajnáljuk, hogy ilyen döntés született. Elfogadjuk, azt azonban kissé kifogásoljuk, hogy az előző nappal kapcsolatos döntést csak a másnapi szakasz után jelentették be. Mi úgy tudtuk, hogy több mint egy órás előnnyel indulunk St. Louis-ba, így talán keményebben is mehettünk volna. A De Rooy istálló nagyobb nálunk, ezért picit olyan érzésünk van, hogy nem véletlenül billent a javukra a mérleg. Mi a sportért jöttünk ide és ennek megfelelően a készülünk az utolsó napra is. Néhány kilométer választ el bennünket a dakari céltól, márpedig ha oda eljutunk, azzal elérjük a legfőbb célunkat” – nyilatkozta a csapat honlapján Kovács Miklós pilóta.
Qualisport történet
A Qualisport csapat |
Africa Race
Habár a Dakar a januári terrorfenyegetettség miatt fogta a kalapját és Dél-Amerikába költözött, Afrika sem maradt tereprali verseny nélkül. A Marseille-Dakar útvonalon haladó Africa Race lényegében a korábbi verseny helyére lépett. A futamot idén első ízbenrendezték meg, 70 autó, 40 motor és 20 kamion tette meg a 7300 kilométeres utat.
becézik – előkészítette és útjára indította a futam szervezését, a végkifejletnek azonban már nem lehet részese.
Auriol kálváriája érdekes: a Dakart szervező A.S.O. nem nézi túl jó szemmel az Africa Race előkészületeit, ezért aduászt próbáltak előhúzni a képzeletbeli kártyapakliból. Az ötletgazda 1995 és 2004 között a Dakar versenyigazgatója volt, s szerződésében szerepel egy passzus, amely szerint még évekig nem szervezhet hasonló összecsapást.
Ezt december elején a nanterre-i bíróság is kimondta,
így Auriol cégeivel egyetemben kénytelen volt kivonulni a szervezőbizottságból.