Africa Race: Harmadik helyen végzett a magyar csapat

Egy darabig az élen állt a magyar kamionos csapat, a Qualisport a legújabb afrikai terepralin. Aztán az Africa Race szervezői úgy döntöttek, nem kapnak büntetőpontot a mezőny lemaradt versenyzői. A magyarok így a harmadik helyen végeztek.






“Alattomos homokkal indult a mai nap, majd gyors részek következtek. Ha már reggel tudunk a bírók döntéséről, talán gyorsabbak is lehettünk volna, így viszont próbáltunk óvatosan menni” – nyilatkozta a minap Czeglédi Péter, az Africa Race elnevezésű terepralin versenyző magyar csapat, Qualisport navigátora.
Az Africa Race december 28-án Marseille-ből startolt. A Kovács Miklós – Tóth Tamás – Czeglédi Péter hármas a 118 kilométeres szelektív teljesítése és a szenegáli határ átlépése után szembesült azzal a hírrel, hogy a versenybíróság meghosszabbította az előző napi táv teljesítésére adott időt, így a riválisok nem kaptak büntetést, a Scaniával versenyző magyarok pedig az élről visszacsúsztak a 3. helyre.

“Miután a versenyigazgató a szakasz nehézsége miatt javaslatot tett, és a versenybíróság további információkat szerzett, az FIA szabályzatának 3.5.5. cikkelye (a versenyzők több mint 50 százaléka átlépte a maximum időt) szerint a szakasz teljesítésére adott maximális idő 11 óra 56 percről 12 óra 56 percre növekedett.” – áll a közleményben, amelyet Giorgio Moretti, a versenybíróság elnöke tett közzéjanuár 10-én, 18 órakor.







A zárónapon egyébként Kovácsék a 4. időt repesztették Jan de Rooy, Giacomo Vismara és Hans Bekx mögött. Összetettben az Ivecóval versenyző De Rooy vezet 50 óra 13 perc 16 másodperces idejével, a hollandot csapattársa, a DAF-fal induló Hans Bekx követi 8 perc 50 másodperces hátránnyal. A magyarok 30 perc 42 másodperces hátránnyal állnak a 3. helyen, míg az utolsó pozíciót birtokló Vismara lemaradása 1 óra 37 perc 30 másodperc.

“Sajnáljuk, hogy ilyen döntés született. Elfogadjuk, azt azonban kissé kifogásoljuk, hogy az előző nappal kapcsolatos döntést csak a másnapi szakasz után jelentették be. Mi úgy tudtuk, hogy több mint egy órás előnnyel indulunk St. Louis-ba, így talán keményebben is mehettünk volna. A De Rooy istálló nagyobb nálunk, ezért picit olyan érzésünk van, hogy nem véletlenül billent a javukra a mérleg. Mi a sportért jöttünk ide és ennek megfelelően a készülünk az utolsó napra is. Néhány kilométer választ el bennünket a dakari céltól, márpedig ha oda eljutunk, azzal elérjük a legfőbb célunkat” – nyilatkozta a csapat honlapján Kovács Miklós pilóta.

Qualisport történet






A Qualisport csapat
2007-ben Kovács Miklós, a Qualitrans-Cargo Kft. egyik ügyvezető igazgatója egy szervizkamion pilótájaként részt vett a Dakar Rallyn. A verseny során szerzett életre szóló élmények ösztönözték arra, hogy saját kamion “építésébe” fogjon, majd versenyzőként különböző hazai és nemzetközi versenyeken induljon. Szerelőként és második navigátorként Tóth Tamás ül a kamionban, amelyet több éves tapasztalattal készít fel a versenyekre.

Africa Race


Habár a Dakar a januári terrorfenyegetettség miatt fogta a kalapját és Dél-Amerikába költözött, Afrika sem maradt tereprali verseny nélkül. A Marseille-Dakar útvonalon haladó Africa Race lényegében a korábbi verseny helyére lépett. A futamot idén első ízbenrendezték meg, 70 autó, 40 motor és 20 kamion tette meg a 7300 kilométeres utat.







Az új sivatagi megmérettetés ötlete Hubert Aurioltól, a korábbi versenyző, sportdiplomatától származik. Az 56 esztendős szakember volt az első olyan Dakar-résztvevő, aki előbb motorral (1981, 1983), majd autóval (1992) is győzni tudott a sivatagi versenyen. Az “afrikai” – ahogyan kollégái és barátai
becézik – előkészítette és útjára indította a futam szervezését, a végkifejletnek azonban már nem lehet részese.

Auriol kálváriája érdekes: a Dakart szervező A.S.O. nem nézi túl jó szemmel az Africa Race előkészületeit, ezért aduászt próbáltak előhúzni a képzeletbeli kártyapakliból. Az ötletgazda 1995 és 2004 között a Dakar versenyigazgatója volt, s szerződésében szerepel egy passzus, amely szerint még évekig nem szervezhet hasonló összecsapást.
Ezt december elején a nanterre-i bíróság is kimondta,
így Auriol cégeivel egyetemben kénytelen volt kivonulni a szervezőbizottságból.

Comments

comments