A sportcuccok versenyben az elektromos fogkefével

Ugyan jól tudjuk, hogy az ajándékokat a Jézuska teszi a Karácsonyfa alá, még akkor is, ha a boltokban, a pénztáraknál soha nem látni őt fizetni. Annál inkább ajándékhalmok alatt roskadozó embertársakat, akik viszont ilyenkor kinyitják a bukszát rendesen. Extrém körpanoráma karácsonyi költekezés-ügyben.


Az első lépések

Sláger a ‘tromos fogkefe, slágergyanús a síléc



Egy korábban, még az ünnep előtt készített közvélemény-kutatás eredménye szerint a legdivatosabb ajándéktárgy az elektromos fogkefe, amit testközelből követ a mobiltelefon.



Ami azonban a lentebbi sorokból kiderül: a sportszeretők sem fogták vissza magukat, és szerencsére egyre kevésbé távolodnak el a sporttól.



Ennek legegzaktabb bizonyítéka lehet az, hogy ebben az évben a korábbiakban megszokottnál több sportfelszerelést vásároltak. A leginkább a síléc csúszott.



Folyamatosan nő a forgalom


Herman Meyer nem most kapott felszerelést

A Tengerszem sportbolt üzletvezetője, Szalai András szerint jelentősen emelkedett a forgalom a Karácsonyt megelőző napokban az átlagos időszakokhoz képest, és a korábbi Karácsonyoknál is több felszerelést adtak el.



– A profilunkból adódóan elsősorban a túraruha és a bakancs ment a legjobban, ezekből igen sokat eladtunk az ünnep előtt – mesélte Szalai. – De sokan vásároltak sífelszerelést, valamint a hegymászáshoz, sziklamászáshoz szükséges kellékeket is. Ha a korábbi évekre gondolok, akkor elmondhatom, hogy egyre nő ilyenkor a forgalom, egyre többen vásárolnak sportfelszerelést ajándékba.



A hó döntő érv volt



A Mountex vezetője, Pokrovenszky Péter tapasztalatai szerint ilyenkor az emberek sokkal kevésbé mérlegelnek, mint korábban, éppen ezért hamarabb adnak ki több pénzt egy termékért, mint máskor.


Az élmény megéri a befektetést

– Az ajándékot oda kell tenni a Karácsonyfa alá, és aki sportfelszerelést vásárol, az ilyenkor könnyebben dönt akár a drágább felszerelés mellett is, mint egyébként – vélekedett Pokrovenszky Péter. – Ezért ugyanúgy adtunk el a pár ezer forintos cipőből, mint a nyolcvanezer forintos kabátból. Azt egyébként, hogy zömmel milyen terméket vásárolnak, meghatározza az aktuális időjárást. Sarasabb időben inkább a bakancs, hidegben a kabát megy. Idén a hó és a hideg volt a döntő érv.



Külön akció nélkül is



A Mallory Sport illetékese, Szabó Zoltán igazán testközelből tapasztalhatta a karácsonyi vásár izgalmait, hiszen ő is beállt az egyik boltjukban a pult mögé.


A profi felszerelés is kelendő volt

– Igaz, a hálózatunkról pontos összegzés még nem készült, ugyanakkor azt láttam, hogy elsősorban a sífelszereléseket vitték a vevők – mondta. – Nálunk nem volt külön Karácsony előtti akció, de a fokozott kereslet ennek ellenére is megvolt.



Ötven százalékos forgalomnövekedés



– Mivel a miénk szakbolt, ezért természetesen nálunk leginkább a közepesnél jobb, és a profi felszerelések fogytak – nyilatkozta Pál Kata, a K2 Sportbolt tulajdonosa. – Ezen belül leginkább a sílécek és a kötések, valamint a síruhák fogytak, pedig máskor a síbakancsok is jól mennek. Szerintem egyébként jelentősen emelkedett a sportfelszerelések iránti kereslet az előző évhez képest, és az egyéb időszakokhoz képest nálunk legalább ötven százalékkal nőtt meg a forgalom.

Comments

comments