A hitvallás nem változik: a Dakar a gyorsaságról, a Bamako a túlélésről szól

A Budapest-Bamako Rali azért sikeres, mert mentes a pöffeszkedő profizmustól. Ez a túra leginkább Afrika megismeréséről és az emberi helytállásról szól, nem a versenyzésről. A futam már meghódította a világot, nemzetközi televíziók kísérik figyelemmel.






Daciával Bamakóba – Kép a 2007-es derbiről
Meglátod, a Bamako Rali lesz életem alkotása – mondtam a feleségemnek akkor, amikor először megcsináltuk a túrát” – meséli Szabó Gál András, a szombaton startoló futam szervezője.

Ő egyébként Villám Gézaként vált közismertté az egyik kereskedelmi rádióban. Eddigi legnagyobb érdeme, hogy a kalózrádiós stílust bevitte a mainstream médiába. 2005-ben szervezte meg az első Bamako Ralit, azóta egyre többen neveznek, egyre jobban érdekli a sajtót az afrikai derbi.

Béke a Szaharában

A Bamako-Budapest Rali szombaton rajtol el; a Dakar Rali lefújása a kis magyar kezdeményezésre irányította a figyelmet.
– A mi versenyünk nem kapott terrorfenyegetést, Mauritániában béke van, a karhatalmi erők urai a helyzetnek. A helyi hatóságok ismét arról tájékoztattak, hogy tudnak az útvonalunkról, és bár senki testi épségét nem tudják garantálni, megerősítik a védelmet – mondta Szabó Gál András.






Start tavaly
A verseny lefújásának valójában nem a terrorfenyegetettség volt az oka, hanem valami más lapul mögötte. Olyan dolog, amit lehet, hogy soha sem fogunk pontosan megtudni. Elképzelhető, hogy a francia és a mauritániai kormány, vagy a Dakar Team és a benzinszállító cég közötti ellentét feszül a háttérben” – fogalmazott a főszervező a Dakar elmaradását kommentálva.

Tizenhat nap, nyolc ország

Az idei erőpróba 16 napig tart, nyolc országon (Magyarország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali) vezet keresztül, a táv 8760 km. Az indulók ezúttal verseny és túra kategóriában vehetnek részt az eseményen.
A helyezéseket a tájékozódási, helyzetfelismerési és egyéb feladatok teljesítése alapján döntik el. 

Leszólták

A Dakaron induló magyar csapatok nem kívántak élni azzal a lehetőséggel, hogy a csatlakozzanak a Bamako Ralihoz.
Szalay Balázs, a Dakart többször megjárt pilóta kijelentette: a Bamako csak egy túra. Szabó Gál András erre a következőképpen reagált:
“Olyan ez, mintha egy olimpiát hasonlítanánk össze egy falusi kispályás bajnoksággal, de egy biztos: a Bamako sokkal megterhelőbb a versenyzőknek, mint a Dakar. A nagynevű verseny résztvevői esténként körülkerített táborokba érkeznek be, és Párizsból hozza nekik az élelmiszert egy katonai repülőgép. A Bamako résztvevői ezzel szemben este megérkeznek két fa közé, felverik a sátrukat és teáznak a helyi lakosokkal. Miközben Dakar a gyorsaságról, a Bamako a túlélésről szól.”

Velorex






Ilyen volt…
Két hónapja dolgozunk ezen a gépen – mutat egy Velorexre Novák Krisztián, aki az egykori német rokkantautóval teszi majd meg az afrikai utat.

– Az eredeti Jáva motort egy 600 köbcentis Hondára cseréltük – meséli.
Ez a Velorex persze nem az a Velorex, amivel nagyapáink generációja futkározott. Szinte csak a váz eredeti, egyébként mindent átépítettek a bátor vállalkozók.




Óbuda-Budgáni út – Bamako






…és ilyen lett a Velorex
A versenybe idén két busz is beszáll. Egy olyan újépítésű Volvo, amilyenek manapság Budapesten szállítják a nagyérdeműt, illetve egy sárga, csuklós távolsági busz.
A modern járművet a BKV és a hazai összeszerelő, az Alfa közösen indítja.
“Mi lehet jobb reklám annál, hogy egy ilyen busz végigmegy a Szaharán?” – kérdi a cég tulajdonosa.


Travel Chanel

A brit tévécsatorna egy kispolszkival indított el két angol srácot. Mindkettőjüket Kevinnek hívják, és egy vetélkedőn nyerték ezt a díjat. A srácok végigforgatják a bulit, a tévé pedig májusban adja le az anyagot.

Karitatív funkció

A Budapest-Bamako Rali arra törekszik, hogy a versenyzők ne csak átszáguldjanak Afrikán, hanem




2007 sztárja, a Trabant
megismerjék a világnak ezt a részét.
Mind ott, mind itt köklcsönös az idegenkedés. 
Európa fél a muszlim lakosságtól, azokat géppisztolyos, primitív emberekknek tartja. Az afrikaiak pedig ATM-automatát látnak a nyugatiakban, akik azért jönnek, hogy elvegyék a földeket, az olajat és minden egyebet.

A futamnak az egyik legfőbb célja, hogy ezen a képen változtasson. A verseny résztvevői összesen félmillió euró értékű adományt nyújtanak át azon afrikai országok lakóinak, ahol áthaladnak.

Comments

comments