A Gucci megvette a Volcomot…

A PPR francia kereskedelmi cég – a Gucci, az Yves Saint Lauren, a Puma forgalmazója – bejelentette: 100 százalékban megszerezték a Volcomot. Az 1991-ben “youth against establishment” szlogennel alapított cég 608 millió dollárt ért.

 

A PPR lépését azzal
magyarázta, hogy szeretné felfrissíteni a sport ruházatát, köztük a Pumát is, mert nem szeretne lemaradni a két nagy, a Nike és az Adidas mögött.
Francois-Henri Pinault, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a Volcom-cipők (a cég fő profilja a ruházat volt, ezért a cipővonal meglehetősen limitált volt) tökéletesen passzolnak majd a Pumához. Ebből arra lehet következtetni, hogy az előbb már említett két nagy cég után a harmadik is beszáll az extrém sport bizniszbe.

A Wall Street Journal jelentése szerint mindkét cég küzdött a gazdasági válsággal, ezzel is magyarázható az összeolvadás. A számok jól mutatják a különbséget a mainstream és az underground vállalat között. A PPR évi 3,7 millárd dollárt termelt 2010-ben, míg a Volcom ezzel szemben "csak" 323 milliót. A teljes felvásárlás szeptemberben fejeződik be; annyit elárultak, hogy a Volcom egykori megalkotója, Richard Woolcott marad a márkánál. 

Peter Townend, az első szörfvilágbajnok, aki most brandmenedzserként dolgozik, elmondta: a Volcom relatív kis cég, a Billabonghoz, a Vanshez vagy a Quiksilverhez képest, de óriási potenciál rejlik benne, és nem tart attól, hogy a cég eladása miatt rajongók ezrei fordulnak majd el kedvelt ruházatuktól. Dustin Dollin – aki a Volcom egyik szponzoráltja – sem érzett ebből az egészből semmit.
"Annyit mondtak nekem, hogy nem fognak változtatni semmin egyik pillanatról a másikra" – nyilatkozta. 

Pat Moore, aki a profi snowboard csapat tagja Terje Haakonsennel és Kevin Pearccel együtt, egy vicces sms-ben kapta meg a hírt, amiben ez állt: "A Gucci megvette a Volcomot."

Ő nagyon pozitívan látja a jövőjét, úgy gondolja, hogy csak pénzügyi dolgok állnak a háttérben, de maga a márka nem fog változni. Ezt legjobban egyébként Dollin foglalta össze: "Így legalább még több pénzünk lesz arra, hogy jól érezzük magunkat."

Comments

comments