Motormániások, sebesség-megszállottak figyelem! A nagy dátum: 2003. július 5-6., a helyszín Kunmadaras! A nyár közepén ugyanis a dragster európai nagymenői veszik birtokukba a madarasi, volt szovjet repülőteret.
Motoros Zorro |
A madarasi, volt szovjet katonai repülőteret a nyár közepén nem a Mig 29-esek, hanem a dragster európai nagymenői veszik birtokukba. A versennyel kapcsolatos tudnivalókat Lévai Attila, a futam egyik szervezője osztotta meg az extrem.hu-val.
-Mit kell tudni az Európa-bajnoki sorozatról? Hány futamból áll, hányan állnak rajthoz?
-Az idei sorozat hat futamból fog állni, de ez évente változik, és a versenyzők létszáma sem állandó. Még nincs végleges nevezési listánk, de várhatóan 20-25 dragster jön el Kunmadarasra. A versenyeket a klasszikus negyed mérföldes távon rendezik, vagyis a pályák 402 méter hosszúak. A leggyorsabbak akár a 300 kilométeres sebességet is elérik.
Sztárvendégek: Dietrich és Bossert
Szelíd motorosok, akik villámgyorsak |
-Egy két napos versenyt meg kell tölteni tartalommal. Mire készüljön az, aki Madarason kívánja tölteni július első hétvégéjét?
-Természetesen több kategóriában fognak versenyezni a résztvevők. Az úgynevezett Super Twin kategória kb. 20 versenyzőjén kívül, 600, 750 és 1000 cm3-es kategóriában is lesznek indulók, a betétfutamok között lesz magyar bajnoki futam is. Az első napon, szombaton lesznek az időmérő edzések, vasárnap pedig a nyolc legjobb időt futott versenyző már a helyezésekért fog küzdeni.
-Ez lesz Magyarországon az első Európa-bajnoki futam, hogy került a szervezők látókörébe Kunmadaras?
-Az Európa-bajnoki futamok helyszíneit a szövetséggel együtt maguk a versenyzők jelölik ki. Összeülnek és sorba veszik a lehetséges helyszíneket. A legutóbbi németországi tárgyaláson Kunmadaras kapott egy kis hátszelet. Tavaly ugyanis nálunk járt a svájci Peter Bossert, aki többszörös Európa-bajnok, és 300 km/h órás sebességet ért el, ez pedig meggyőzte a szervezőket.
-Ez azt jelenti, hogy igazi nagymenőkre is lehet számítani?
-A legnagyobbak közül biztos, hogy itt lesz Peter Bossert, és a német Bernd Dietrich, ők mindketten többszörös Európa-bajnokok, de jönnek cseh és szlovák motorosok is.
A pálya is profi
402 méter, akár 8 másodperc alatt! |
-Az egykori szovjet katonai repülőtéren kialakított pálya mindenben megfelel a követelményeknek?
-Még nem, de a versenyre minden rendben lesz. Németországból hozunk egy speciális anyagot, amivel „fölragacsoljuk” a pályát. A normál aszfalton ugyanis ezekkel a 6-800 lóerős motorokkal nem lehet motorozni. Ez az anyag egy jól tapadó bevonatot képez az aszfalton, így biztosítja a kerekek megfelelő tapadását.
-Milyen biztonsági intézkedésekkel készülnek?
-Idén már lesz a két versenysáv között elválasztó betonfal, és a nézők biztonságára is odafigyelünk. A tribünöket védő drótháló-gumifal-drótháló védelmi hármast is kiegészítjük egy betonfallal.
Keleti kényelem, nyugati színvonal
Megnyúzva még félelmetesebb |
-Az eddigi tapasztalatok alapján hány nézőre számítanak?
-Két verseny, a május 1-jei és az augusztus 20-ai nézettségét vesszük alapul. Előbbin közel tízezer, míg utóbbin körülbelül 6000 néző szokott lenni, az Eb-futamra számításaink szerint 7-8000 néző lesz kíváncsi. A verseny nemzetköziségéből eredően szinte egész Európából jönnek. A versenyzőknek saját szurkolótáboruk van, amelyik mindenhová elkíséri őket.
-Nem okoz gondot ennyi ember kulturált elhelyezése?
-A pálya teljes hosszában lesznek büfék, és más kiszolgáló egységek, a nézőszámnak megfelelően készülünk mobil WC-kel, úgyhogy senkinek sem kell kijárnia a búzatáblába.
-Ráadásul este, a versenyek után sem fognak unatkozni a résztvevők. Miután lementek a futamok, az egész társaság átköltözik a kunhegyesi strandra, ahol élményfürdő garantálja a kikapcsolódást, a fürdőzés után pedig nagy bulit csapunk. Aztán reggel irány vissza Kunmadarasra, a pályára, ahol megint lehet húzni a gázt!