Remek magyar szereplés az Italian Baján

A három napos Italian Bajával vette kezdetét a hétvégén a tereprali Világkupa sorozat. Az Alpok lábánál megrendezett rettentően nehéz, világszínvonalú versenyen nem vallottak szégyent a magyar indulók. Ott, ahol a győzelemért a Dakar-rali első két helyezettje csatázik, kiváló eredmény az első húsz között végezni.


Az olasz légtérben

A tereprali Világkupa sorozat első állomásán, az Italian Baján kiválóan szerepeltek a magyar egységek. A hihetetlenül erős, világszínvonalú mezőnyről elég annyit elmondani, hogy a Dakar-rali első húsz helyezettje rajthoz állt Észak – Olaszországban. A pénteki rajt előtt a Dakar – ralin legjobban szereplő magyar autóssal, Kis Sándorral beszélgettünk a Bajáról és terveiről. Bár Sanyi nem tudta befejezni a versenyt, a nagyszerű mezőnyben két magyar egységnek is sikerült az első húsz között végeznie. A legjobb eredményt a világkupa debütáns Gál István, Oroszlán Tibor kettős érte el, a saját építésű Protóval. Az utolsó napon három helyet javítva, végül 17. helyen fejezték be a rettentően nehéz versenyt. Huszadikként zárt a Varga Imre, Pocseg Attila kettős, akik jól kormányozták angol gyártmányú, Bowler Wildcat névre hallgató autójukat, hogy vasárnap hat helyet tudtak előre lépni szombati eredményükhöz képest. 35. helyen zárt a Benyó Miklós, Maurer Péter kettős, akik kategóriájukban a hetedik helyet szerezték meg. A Hyundai Terracan kormányműve kétszer is felmondta a szolgálatot, bár technikai problémáknak nem voltak híján Gálék és Vargáék sem.

Közönségkedvenc kamion



Műszaki problémák okozták a vesztét Kis Sándornak, Rigler Zoltánnak és Murczin Zsoltnak, viszont sikerült befejeznie a versenyt a mezőny egyetlen kamionos csapatának. A magyar trió, Darázsi Zsolt, Léner Tibor és Tóth György a szurkolók kedvence volt. Elsősorban azért, mert nagyszerűen küzdöttek a Szalay Balázstól kapott, a Dakart is megjárt kamionnal, másrészt pedig azért mert valahányszor bajba jutott valaki ők mindig megálltak segíteni.



Pár szót azért ejtsünk a nagymenőkről is. A három napos viadalt drámai körülmények között nyerte meg a japán Maszuoka Hirosi. A Dakarhoz hasonlóan végig a francia Stéphane Peterhansel mögött autózott, egészen addig, amíg a francia nyolc kilométerrel a cél előtt neki nem ment egy fának. Maszuoka nyert, Peterhansel pedig második lett. Nem nagy meglepetés, hogy a dobogón három Mitsubishi végzett, miután a portugál Sousa egész hétvégén kiválóan autózott.



Az Italian Baja végeredménye az autósok versenyében
az első 10 helyezettel és a célba ért magyarokkal

Comments

comments