A tervek szerint vasárnap indul útnak Rakonczay Gábor, aki a világon elsőként és egyedüliként szeretne átkelni az Atlanti-óceánon egy Fa Nándor által tervezett kenuval.
A "Vitéz" névre keresztelt egyszemélyes óceáni kenut Fa Nándor tervezte és építette.
Rakonczay Gábor úgy tervezte, hogy először Portugáliából a Kanári-szigetekig evez, majd az óceánon való átkelés után a Karib-szigeteki Antiguát veszi célba, ahova – ha minden az elképzelései szerint alakul – április 10-én érkezik meg.
A távot kísérőhajó, motor és vitorla nélkül szeretné teljesíteni.
A Kanári-szigetekig összesen 1200 kilométert tesz meg 20 nap alatt, az óceánátkelési szakaszban pedig 5200 kilométert 80 nap alatt.
Az ivóvizet speciális kézi víztisztítóval állítja elő, melyet naponta 30-40 percig kell működtetni. Az úton nagyrészt konzerveket, energiaszeleteket, táplálék-kiegészítőket, vitaminokat, csokoládét eszik majd – mondta Rakonczay Gábor a sajtó képviselőinek rendezett hétfői tájékoztatón.
Az embert próbáló túrán naponta 14-16 órát evez majd, 4-6 órát alszik, a fennmaradó időben pedig eszik, vizet készít, navigál és tisztálkodik.
Az energia-ellátást napelemmel szeretné biztosítani. Vállalkozása során elsősorban az áramlás és a széltérkép alapján megszerkesztett útvonalat követi majd egy GPS Chart Plotter segítségével, de a fedélzeten segítségére lesznek a papírtérképek és a hagyományos navigációs eszközök is.
A kenust felesége, Rakonczay Viktória is segíti, aki meteorológiai információkkal látja majd el.
A sportember az Atlanti-óceánt átevező első magyar páros férfi tagja rendkívül tapasztalt, több ezer mérföld óceáni tapasztalat és három óceánátkeléssel áll a neve mögött.
Feleségével 2006-ban döntöttek úgy, hogy végzős egyetemistaként halasztanak egy évet tanulmányaikból, és megvalósítják gyermekkori álmukat: áteveznek az Atlanti-óceánon.
Több mint 50 napot töltöttek szinte teljes magányban, mire kikötés nélkül, felváltva leevezték a Kanári-szigetek és a Karib-térségben fekvő Antigua partjai közötti 5200 kilométert.
Teljesítményükkel vegyes párosként világrekordot döntöttek. Washingtonban a National Geographic Adventure az "Év kalandja" (Best of 2008 Adventure) díjjal ismerte el a teljesítményüket, Londonban felkerültek a Guinness World Records listájára.
Az általuk tervezett Tűzhangya itthon elnyerte a Magyar Formatervezési Díjat; a hajót Budapesten a Magyar Iparművészeti Múzeumban, Bécsben pedig a Vienna Boat Show-n láthatta a nagyközönség.