231 csapat nevezett a Nagy Afrikai Futamra, ami új helyszínről, a Hungaroringről rajtol. Mauritániában fokozott terrorveszély van, de ennek ellenére útnak indulnak a versenyzők.
Kinőtte a fővárosi rajtot a Budapest-Bamako, így január 16-án nem az eddig megszokott helyszínről (a Hősök teréről) indul a futam, hanem a Hungaroringről.
A két hétig tartó futam gépátvétele január 14-én kezdődik.
Mauritániában kemény terep vár rájuk |
A versenyzők a reggel 8 órai rajt után, mielőtt az autópálya felé vennék az irányt, a Hungaroring mellett található Adventure Park terep szakaszán tesznek látványos kört.
“Ezen a speciálszakaszon kiderülhet, ki erősítette fel rosszul a pótkerekeket és a benzines kannákat a kocsik tetejére” – nyilatkozta a futam alapítója és fővédnöke, Villám Géza.
A mogyoródi pontozásos szakasz után a mezőny áthalad majd Budapest belvárosán, a Lánchídon és az M7-es autópályán hagyja el a fővárost.
Kockázatos úton autóznak majd?
A 9000 kilométeres maratoni rali rajtja most sem mentes a feszültségektől.
A nemzetközi mezőny megdöbbenve fogadta a hírt, amely szerint a rally által érintett Mauritániában újabb európai állampolgárokat ejtettek foglyul az Al-Kaida helyi fegyveresei.
A múlt hónapban három spanyolt ejtettek túszul azon a szakaszon, amelyen mind a kaland, mind a verseny kategória indulói áthaladnak majd.
“Nagyon aggódunk a
A gépátvétel már január 14-én megkezdődik |
Az év elején két kanadait is elraboltak, akiket csak áprilisban engedtek szabadon.
Hatóságok által védve
A maurtián hatóságok megerősítették: a rali védelme kiemelten fontos célja a kormányzatnak.
Katonai harci járművek, több ezer fegyveres és katonai felderítő repülők is vigyáznak majd a Budapest-Bamakora.
“Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az indulóknak nem kell szigorú biztonsági előírásokat betartaniuk” – tette hozzá Polgár András. A hét folyamán egy különleges biztonsági tanácsokkal foglalkozó dokumentumot juttatnak el az indulókhoz.
“A Budapest-Bamako veszélyes üzem. A terrorizmus, a tuareg felkelés és a politikai feszültségek évek óta rányomják bélyegüket a ralira. A legfontosabb dolog, hogy a veszélyeket és a rizikókat mindenki magának tudja értékelni és felmérni” – tette hozzá Villám Géza.
Az idei futamra a nemzetközi gazdasági válság ellenére is 146 kaland kategóriás csapat és 85 versenycsapat nevezett be, és így a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai rally és a világ legnagyobb amatőr autóversenye.
A mezőny negyven százaléka külföldi. A lengyel, cseh, román és szlovák csapatok mellett érkeznek indulók Norvégiából, Svédországból, Angliából, Skóciából, Németországból, Kanadából, de az Egyesült Arab Emirátusokból és Új Zélandról is.
Start: 2010., január 16., 8:00, Hungaroring, Mogyoród
Belépés: Ingyenes