Van pár felesleges tízezresed? Viríts egy kört Ferrarival! Hazánkban is megteheted, hogy egy közel 500 lóerős F430 Spider volánja mögé ülj és keményen odalépj neki.
Korábban írtunk róla, akár, tankkal is nyomulhatsz a Balaton parton, amely jármű
igen jelentős erőgépnek számít, úgyanúgy, mint az a jármű, amit mostani cikkünkben mutatunk be.
Siófoknál autózva láttam, hogy az egyik benzinkútnál Ferrari tesztvezetésre hívó zászlót lenget a szél. Fékezek, félreállok, kiszállok az Opelből. Az út mellett két Ferrari parkol. A tűzpiros F430 Spider cabrióval éppen indul valaki tesztvezetésre, a másik, a szürke Ferrari marad.
Cabriolett változatban is tesztelhető |
Esztétikai, akusztikus és technikai élményt ad
Odasétálok. – Garantáltan több tíz évre szóló vezetési élményt ad a Ferrari annak, aki egyszer kipróbálta – mondja Kátay Géza, aki közben a szürke Ferrari tesztvezetésére érkezett úrral egyeztet.
Kiderül, sok jelentkezőjük van, nemcsak férfiak, hölgyek is jönnek tesztvezetésre.
Eddig úgy értesültem, hazánkban ahhoz, hogy valaki Ferrarit béreljen sok százezer forint és kaució kell. Kátay Gézától megtudom náluk nem így működik, igaz nem adják oda a gépet, csak hajtani lehet.
Vezetőként és utasként is kipróbálhatóak a modellek, több árkategória van.
Ha a Ferrari F430-assal szeretnék menni, 7-9 km-t, oktatóval a városban, akkor 30.000
A műszerfal is sportos |
Ha ennél többre vágyok, akkor 15-18 km-t is autózhatok, oktatóval, akár autópályán is 55.000 Ft + ÁFA összegért.
És, mint azt Géza elmondja, hazánkban ez a szolgáltatás még kedvező árban is van. Hiszen, Olaszországban 4 km-es Ferrari autózásért kérnek 55.000 Forintnak megfelelő valutát.
Agresszív külső, sportos belső
Nekem marad a nézelődés.
Az autó belső tere ugyanúgy lenyűgöző, mint a külseje.
A 8 hengeres, 496 lóerős erőgép feletti uralkodás élményét F1 váltó adja. A középmotoros autó csekély 4 mp alatt éri el a 100 km/órás tempót – tudom meg elméletben, mert a gyakorlathoz már le kell szurkolni a lóvét.
Kinyitom az ajtót, beülök. Itt méginkább megérzi az ember, mennyire a száguldásra alkották e sportgépet, a pilótának nehéz lehet visszafogni, mármint magát, hogy ne nyomja tövig a gázt. Az is kiderül, ezt a járgányt bizony nem egyszerű eltartani sem, ugyanis 15-25 litert simán elfogyaszt, vezetője vérmérsékletétől függően. És, jó esetben nem romlik el, mert akkor vagyonokba kerül hozzá az alkatrész. – Szerencsére ilyen gondunk még nem volt, mert bizony valóban sokszorosa az alkatrészek ára, egy normál, középkategóriás autóhoz viszonyítva – fűzi hozzá Kátay Géza, miközben megegyezett az érkezett úrral, aki már ül is a szürke Ferrari volánja mögé. Beindítják a szürke izomautó motorját. Hallani a motor jellegzetes, brümmögő, mély hangját. Az alkalmi sofőr gázt ad és az oktatóval lassan elindulnak az autópálya irányába.