Amerikában minden kamionsofőr, és kisteherautós az év eseményére készült, a júliusi IOWA 80-ra, amely a világ legnagyobb kamionos találkozója volt.
A július 8-9-én tartott eseményre Amerika minden szegletéből érkeztek az óriás gépekkel, 70-80 jármű parkolt le az IOWA 80-on. Ez, nem csak egy rendezvény, ahol megszemlélhetők a világ legigényesebbek kialakított kamionjai, hanem versenyek sora is
Minden kamion más karakter |
Az Egyesült Államok középnyugati államában megtartott IOWA 80 találkozó helyszíne egy kamionos pihenőhely a 80-as autópályánál.
A pihenőhelyet még 1964-ben építette meg első tulajdonosa, persze, akkor még egész kicsiben. Mára, kamionos komplexummá nőtte ki magát. Az első IOWA-80-as versenyt 1979-ben rendezték.
A versenyzők mind megszállottak
Az IOWA 80-on indulni nem olcsó mulatság. Itt, nem a gumikacsa a menő kamiondísz.
A
Igényes belső terek, minden versenykamionban |
A legtöbben maguk alakítják ki kamionjuk egyedi megjelenését. Azonban vannak, akik kamiontervezőkkel dolgoznak együtt.
Az indulók között volt Vinnie Diorio, vagy Raymond Brown is. Vinnie kamionjának érdekessége, hogy ültetett mivolta miatt az első lökhárítói emelhetőek. Ő több mint 1 millió Ft-nak megfelelő összeget költött gépének szépítésére.
Brown kamionja már 20 éve van forgalomban. Az utolsó csavarig átalakított gép, azért is, mert sok éve a totálkárt sem úszta meg. Brown kamionján 480 darab lámpa van, a neonfényeken kívül, rozsdamentes acél pótkeréktartóval felszerelt, valamint kézzel készített alkatrészei mind a kamion színére fényezettek. És, nem utolsó sorban, annál több krómot, mint ami Brown hatalmas gépén van, már nehéz lenne autóra pakolni.
Díjazott kamionok és versengő ölebek
A többnapos esemény során több versenyt is rendeztek. Megválasztották az év legszebb
Külön versenyt tartanak az idős járgányoknak |
Ezeken kívül serleg járt még a legjobban öltözött kamionos házikedvencnek, és a legjobban éneklő kamionos házikedvencnek is.
A zsűri minden évben nagyon szigorúan pontozza a gépeket. Sőt, nem csak a gépnek kell, minden szempontból tökéletesnek lennie, hanem a kamionnak egyhangban kell lennie a sofőr megjelenésével, egyéniségével is. A versenyzők szerint túl szubjektív a bírálás, de ők mindent megtesznek, hogy a legjobbak legyenek.