A Budapesti Műszaki Egyetem autója |
A németországi Lausitzban rendezett három napos versenyen indulő két magyar csapat derekasan helytállt. A Budapesti Műszaki Főiskola csapata jelentősen javított tavalyi fogyasztási eredményén: a 2008-as 176 km/l-rel szemben idén járművük 282 km-t tudott megtenni egyetlen liter benzin felhasználásával!
A győri Széchenyi István Egyetem napenergiával működő járműve szintidőn belül teljesítette a pályát, tartotta a tervezett átlagsebességet, ám a versenykiírásnak azt a feltételét, hogy a futam alatt a járműnek több energiát kell előállítania, mint amit elfogyaszt, sajnos egyik részt vevő csapatnak sem sikerült teljesítenie, így a kategóriában végül nem hirdettek eredményt.
A versenyen at alábbi kategóriában születtek új rekordok, amelyekből kettőt már másnap túlszárnyaltak (zárójelben az előző csúcsok):
Prototípusok, belső égésű motorok kategória: St Joseph La Joliverie középiskola, Franciaország. Az új fogyasztási rekord: 3,771km/l (3,582km/l 2009; 3,410km/l 2005),
Napelemes járművek kategória: Lycée Louis Pasquet középiskola. Járművüknek 665km-t sikerülne megtennie csupán egy kilowattóra felhasználásával (644km/Kwh 2009, 570km/Kwh 2008),
Városi koncepció kategória, legjobb fogyasztás: Norges Tekiske og Naturvitenskapelige Egyetem, Norvégia, 1,246km/l, (848km/l 2008)
Városi koncepció, legjobb fogyasztás a belsőégésű motorok között: Technical University of Denmark, Dánia, 589km/l (306km/l 2007)
Legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás a Városi Koncepció kategóriában: Norges Tekiske og Naturvitenskapelige Egyetem, Norvégia. 2.6g/km, (6.15g/km 2008) (Egy átlagos városi személyautó kb. 160 g szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként!)