Elrajtolt a Nagy Afrikai Futam mezőnye. 8700 km és veszélyes szakaszok várjak az indulókat. Búza Sándor hókorcsolyát és diós bejgliket vitt magával, más, szexi nőket, matricaként.
Már péntektől nagy volt a készülődés a Hősök tere mellett, ahová egymás után parkoltak le a szombat reggel startoló autók. Rekordszámú résztvevő jelentkezett az idei Budapest-Bamako ralira, 610 külföldi és magyar induló, 212 autó, 31 motor és 6 kamion várta az indulást.
Sok idős autó vágott neki a küzdelemnek |
Szombaton kora reggel már telt ház volt az 56-osok terén. A szurkolók is megérkeztek, fotózások, utolsó szülői, családi puszik az indulóknak, valamint a járgányok még egyszeri átnézése.
“Még egy táskát be kellene rakni az autóba, de már sehol nem fér el” – hallom az egyik indulótól, aki próbált helyet varázsolni fullra megpakolt járgányában.
A flúgos-futam járgányai között akadtak sok milliót érő autók és extrém példányok is. Egymás mellett sorakozott fel a cseh Hummer Racing Team 7 db Hummer-je, ami igencsak látványos volt.Sokan azonban nem a drága autókra esküdtek, szerintük, az öreg autó nem vén autó, mégis bírni fogja a sivatagi homokot. Ezt vallotta a 38 éves Citroen DS gazdája is.
Az induló autók sorában egy régi Csepel tűzoltóautón is megakadt a szemem. Kiderült, 1961-es példány, ami már nem tud lángnyelveket oltani, azonban simán megiszik 15-25 liter benzint.
Búza Sándor, már várja a szaharai autózást |
Reggel nyolc órakor az autókon már az utolsó simításokat végezték a versenyzők. Az egyik járgány, egy Hyudai H100-as kisbuszban egymás mellett 10 diós bejgli sorakozott szépen, katonás rendben, a táskák mellett. Az autó sofőrje pedig éppen egy snowblade (hókorcsolya) lécet szerelt fel a kisbusz tetejére. – A snowblade kiváló lesz a homokdűnékre, jól lehet majd lesíelni a dűnékről vele – mondta Búza Sándor, a Hyudai H100-as kisbusz vezetője, aki tehát reméli, hogy a Hyudai H100 eljuttatja csapatát a Szaharába.
Kérdésemre, hogy az autó szereléséhez is ilyen jól ért-e, mint a hókorcsolya autóra szerelésére, elmondta, egyáltalán nem ért az autószereléshez. – Én, annyit fogok tenni minden nap, hogy körbejárom az autót, megrugdosom a kerekeit, hogy rendben vannak-e. A többi a társam dolga lesz – mondta az extrem.hu-nak a rádiós műsorvezető.
Láttam, Búza Sándor autója mellett egy jól megpakolt Lada motorját szemlézte éppen az egyik induló. Sípos Szabolcs, a Kuzin Team egyik tagja elmondta, hogy a Budapest-
Van, aki matrica formájában viszi a jó csajokat magával az utánfutón |
Arról, hogy miért ül ennyire az autó, elmondta, hogy nagyon sok adományt visznek, 10 raklap gyógyszert, iskolaszereket, műanyag játékokat.
Sir Lancelott jelmez és a hátsó ajtó, mint WC-tető
Azonban, nem csak az autók, hanem az indulók között is számos különc fazont lehetett találni. Itt van például a német Rolf Becker, aliasz D-Rolf, verkliművész, aki extrém tárgyak megalkotója is. De, itt van a Travel Channel csapata is, akik folyamatosan interjúkat adtak autójuk mellett, talpig Sir Lancelott jelmezbe öltözve.
A jelmezen azonban senki nem lepődött meg, hiszen az induló autók között is sok furcsa “kellék” akadt. Volt autó, amelynek műszerfalára régi tárcsás telefont szereltek, kommunikációs eszköz gyanánt. Volt járgány, amelyben ventilátor szolgál légkondiként.
Ilyen az extrém légkondi, hazai módra |
Kilenc óra előtt kevéssel kezdtek felsorakozni az induló autók, motorok, buszok a startkapu mögött. A hozzátartozók pedig jó és főként biztonságos utat kívánva, könnyes búcsút vettek a járművekbe szállt szeretteiktől. Kilenc után kevéssel pedig elstartolt a világ legnagyobb amatőr rali versenye.
A túrázók Ausztria felé vették az irányt, míg a versenyzők az Őrség felé indultak.
A futam Szlovénián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón és Mauritánián halad keresztül, és a tervek szerint január 31-én, két hét múlva megérkeznek Mali fővárosába.
Még több kép az extrem.hu-n: a GALÉRIÁBAN !!!