A szénszálas magyar alternatív autó másfél-két litert fogyaszt 100 km-en, és 10 mp alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.Napenergiával 15-25 km-t képes megtenni, majd növényi olajra vált…
A bioüzemanyagok és extrém sportok “viszonyáról” korábban írtunk már, mint ahogy a Földkörüli úton járó biodízel trimaránról is, és most ismét egy környezetkímélő járgányról számolunk be. Ami ráadásul hazai!
A Solo-Duo egy igazán áramvonalas és könnyű járgány, nem mellesleg pedig magyar fejlesztői csapat alkotása – hasonló paraméterekkel rendelkező autó nem létezik a világon.
Az extrém hibriden Hivessy Géza és Hegedűs Zsolt már 1999 óta dolgozik, most végre elkészült a prototípus, amely még egy hétig megnézhető a Közlekedési Múzeumban.
Nézzük, miről is van szó…
Tiszta jövő! – ez a jelszava az autó tervezőinek |
Napelem, növényi olaj és alkohol
A jármű méretei: 3,12 méter hosszú és 1,92 cm magas.
Hármas hibridhajtású, mindegyik kerékbe elektromos agymotor került, a motorok az akkumulátorból nyerik erejüket, amit a jármű tetejére helyezett napelemek is táplálnak.
A napenergiából nyert energiával 15-25 km-t tud megtenni az autó, hosszabb utakra a hagyományos üzemanyag mellett növényi olajjal, alkohollal hajtott motorral lehet indulni.
Tervezője szerint átlagos körülmények között egy oda-vissza 1500 kilométeres horvátországi utazás 22 liter üzemanyaggal is megvalósítható lehet.
A Solo-Duo igaz nem olyan gyors, mint a BMW 760i H2R hidrogénhajtású rekorder kísérleti autója, amely 9 sebességi rekordot döntött meg, de nem is ez volt a tervezői célja.
A lényeg, ha a Solo-Duo-ban mindhárom meghajtás dolgozik, a Solo képes a 140 kilométer/ órás sebességre is, lassabb tempó mellett viszont másfél literes fogyasztással is beéri. A gyorsulása is remek, 10 mp alatt képes 100 km/h-s tempóra.
Kényelmes, nemcsak modern |
Csendes, olcsó, biztonságos
A futurisztikus masina belülről is mutatós, műszerfaláról nem maradt le semmi. V
an benne légkondi is és persze minőségi borítás, hogy megnyerje a vásárlók tetszését, hiszen a cél a tömeggyártás, ami öt év múlva akár valóság is lehet, persze kérdéses, hogy hazánkban vagy külföldön.
Tény, ha ilyen autóval járnánk fillérekből kijönne az üzemanyag, és ráadásul a Solo-Duo nagyon csendes városi közlekedésben, így a zajártalom is csökkenne, nem beszélve a környezetkímélésről.
A hibrid jármű a biztonság szempontjából is szép adatokkal rendelkezik, a szimulált töréstesztek szerint a jármű utascellája 54 km/órás ütközés mellett is sértetlen maradt, az aktív biztonságról pedig a négypontos övek, légzsákok gondoskodnak.