Bienvenido a Chile! Amerikába és Magyarországra költözik a Dakar

Elköltözik Afrikából a Dakar Rali. Jövőre Chilében és Argentínában rendezik meg a versenyt. Magyarországon április 20-án rajtol a Közép-Európa Rali. Erre a futamra az összes nagyágyú eljön.






A jövő évben Argentína és Chile ad otthont a világ legnépszerűbb terepralis viadalának, a Dakarnak – jelentette be Etienne Lavigne, a verseny főrendezője.

A versenyt 2009. január 3-18. között tartják meg – az idei benevezett versenyzők prioritást élveznek majd a regisztráció során.

A sivatagi show-t története során először viszik el Afrikából.
A történteknek Magyarországra is van hatása, hiszen korábban az is felvetődött: a közeljövőben Budapestről indulna a Dakar.

A következő évi rendezvény össztávja 9000 kilométer, ebből a tervek szerint a szelektív szakaszok 6000-et tesznek ki. Argentínában kilenc vagy tíz, míg Chilében négy gyorsasági szakaszt rendeznek.
A szervezők azért döntöttek a verseny elköltöztetése mellett, mert az idei ralit terrorfenyegetettség miatt törölni kellett, és a verseny biztonságát az afrikai útvonalakon a jövőben sem tudják garantálni…

Közép-Európa Rali







Útvonal Dél-Amerikában
Korábban felmerült, hogy jövőre Budapestről rajtol a Dakar. Sokan szerették volna, ha Magyarország profitál valamit ebből a rendezvényből. Ezek a vágyak azonban nélkülöztek minden alapot: a múlt héten a Dakart szervező cég vezetői, valamint a magyar Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium képviselői jelezték: április 20-26. között Magyarországon és Romániában rendezik meg az úgynevezett Dakar-sorozat első versenyét, a Közép-Európa Ralit.








A Kelet-Európa Rali útvonala
Ujhelyi István sportért és turizmusért felelős államtitkár elmondta: az áprilisi esemény többet hozhat az ország számára, mint a korábban tervezett budapesti rajt.
A mostani verseny ugyanis az első a maga nemében, s ahogy a Dakar törlése, minden bizonnyal ez is bejárja majd a világsajtót.

Magyar profit

Egy napokban elkészített tanulmány szerint a Közép-Európa Rali megrendezésével legalább 280-360 millió forintnyi turisztikai bevétellel számolhat hazánk, de ebben az összegben még nem szerepel például a külföldiek által az éttermekben elköltött pénz, de még az autópálya-díjak sem.
A versenyt az Eurosport élőben, a helyszínről, helikopterekkel közvetíti, emellett további 40 tv-csatornán lesz még látható a viadal.








Mintegy 250 egység indul el április 20-án a Dakar-sorozat első versenyén. A futam Budapestről rajtol, majd egy romániai kitérőt követően visszatér Magyarországra, ahol Debrecenen és Veszprémen is keresztül haladva a Balatonnál végződik.

A szervezők tájékoztatása szerint a hétnapos program rendkívül sűrűnek ígérkezik a versenyzők számára a naponta két, egyenként 200 km hosszúságú, szelektív szakasszal.
 
A magyarországi pályákon a sebesség és a tájékozódás jelent kihívást, míg Romániában a marokkói környezetre emlékeztető rendkívül technikás szakaszok. A verseny teljes hossza 3000 km, melyből 1600 km a mért szakasz.

Környezeti károk







A szervezők rendkívül fontosnak tartották, hogy védjék a környezetet, ezért kizárólag katonai lőtereken kialakított pályákon rendezik meg a versenyt, és figyelnek arra is, hogy ne egy helyre tömörüljön a sok néző, a rendezők ezzel is védeni szeretnék a természetet.

Információink szerint a területileg illetékes zöldhatóságok vizsgálják a felvetett területeket.

A Környezetvédelmi Minisztérium közlése szerint annyi már most kijelenthető, hogy az útvonal nem érint védett területeket.


Comments

comments