Magyar Dakart akar a Dakar?

Szalay és Kis csapata is ott lesz a májusban startoló, az elmaradt Dakar-ralit pótló futamon, aminek versenyútvonala hazánkat is érintheti. Összefoglalónk a verseny jövőjéről, a tervekről és a károkról…

Mint azt kedden elsőként megírtuk: a lefújt 30. Dakar-rali szervezői az elmaradt versenyt pótolva két futamot indítanak idén, hogy ezekkel kárpótolják a nevezett versenyzőket.
Az első futam startja – az előzetes információk szerint – május 5-én lesz, és Közép-Kelet-Európát fogja érinteni, talán hazánkat is, de ez egyelőre még nem dőlt el. A másik futam pedig Dél-Afrikában dübörög majd – tudta meg az extrem.hu Kis Sándortól kedden.

A tereprali 2006-os magyar bajnoka elmondta azt is, számára mindkét futam várt esemény lesz, és természetesen egyiket sem hagyja majd ki.
Sokszor versenyeztem már afrikai terepen, így jól ismerem, és kedvelem is. Az pedig eddig álom volt, hogy hazánkból, vagy hazánkon át haladhat majd egy ilyen nagyméretű verseny – tette hozzá Kiss Sándor.





Kis Sándor már
várja a pótlást

De nemcsak Kis Sándor és csapata, hanem Szalay Balázs is ott lesz a tavaszi Dakar “helyett” indított futamon.
Nem azt mondanám, hogy a Dakar helyett indul az a két futam, amelyről Kis Sándor is említést tett, hanem a Dakar elmaradása miatt, egyfajta kárpótlásként jön létre a verseny. Mert Dakar-raliból csak egy van, és azt nem lehet helyettesíteni – emelte ki Szalay Balázs az extrem.hu-nak.

Hazánkba jönnek a Dakar szervezői

Nem véletlen és nem ok nélküli tehát, hogy a jövő héten a magyar fővárosban tárgyalnak a Dakar-ralit is szervező Amaury Sport Organisation (ASO) képviselői.
A megbeszéléseken szó lesz arról is, hogy még az idén, az Amaury Sport Organisation (ASO) szervezésében, Magyarországon rendeznének meg egy nagyszabású nemzetközi tereprali-viadalt – fűzte hozzá Szalay, de erről egyéb részletek csak később  derülnek ki.

Ami azonban biztos: a Dakart pótló futamokon nem kell nevezési díjat fizetnie a 30. Dakar-ralira nevezett versenyzőknek, csapatoknak.
Garantáltan díjmentesek lesznek a versenyzőknek a futamok, hiszen ez váltaná ki a 30. Dakar-ralira befizetett nevezési díjakat – avatta be az extrem.hu-t a kiszivárgott információk részleteibe Szalay Balázs.





Szalay Balázs:
A Dakar nem helyettesíthető

Károk és veszteségek

A Dakart pótló futamok díjmentessége jár is a versenyzőknek, hiszen a jubileumi sivatagi száguldás elmaradása miatt súlyos tízmillókat buktak.
És ez főként a versenyistállóknál jelentős tétel, hiszen egy-egy új versenyautó fejlesztéseknek igen borsos ára van.
Kis Sándor 14 fős csapatának a Dakar-ralira szánt költségvetése már három évvel ezelőtt is kilencjegyű volt. Így könnyen kalkulálható, hogy például a Mitsubishivel induló Maszuoka Hirosi, vagy Stéphane Peterhansel gyári csapata milyen összeggel gazdálkodik.

De nemcsak a szervezők, a versenyzők és a szurkolók vesztettek a 30. Dakar-rali elmaradása miatt, hanem az afrikai országok is.
“A rali lefújása nemcsak Szenegálnak hatalmas veszteség, hanem minden az útvonalra eső ország számára is az” – mondta a rali végcéljának helyet adó Szenegál sportminisztere.
A rali elmaradása miatti veszteségük az országoknak több százmillió forint lehet.

Veszélyes lett volna

Mint azt az extrem.hu is megírta: a 30. Dakar-ralit a start előtt mondták le a verseny szervezői. Ugyanis a rali egyik legfontosabb helyszínének számító Mauritániában december 27-én terroristák három katonát megöltek, néhány nappal korábban pedig fegyveresek négy francia turistát lőttek agyon.

A Dakar mezőnye kilenc napot töltött volna az országban -a verseny jelentős részét általában a sivatagnak ezen a részén bonyolítják le. A szervezők végül úgy ítélték meg, hogy a nyugat-afrikai állam nem biztonságos, új útvonalat pedig ilyen rövid idő alatt ilyen instabil politikai környezetben lehetetlen találni. Ezért döntöttek úgy, hogy nem rendezik meg a 30. Dakar-ralit.

Comments

comments