Amikor 550 millió forintos sportkocsi áll a garázsodban…

Extrém értéket képviselő luxuskocsik parkoltak le a budapesti Luxusautó Show standjai által kijelölt területeken. Köztük egy 550 millió forintot érő Ferrari, egy Rolls-Royce Silver Cloud, és egy Porsche Caymann S.

A tavalyi sikeres kiállítás után idén is megrendezték a budapesti Luxusautó Show-t a Hungexpón, és akárcsak 2006-ban, úgy most is eljöttek a világ sport- és luxusautó-gyártói legújabb csodamasináikkal.





Ilyen egy 10 hengeres,
650 lóerős BMW
A seregszemle legdrágább, leggyorsabb, legszebb modelljei között több is szerepel a Guinness-rekordok könyvében.

A Luxusautó Show-n a szervezők gondoskodtak róla, hogy az autórajongók ne maradjanak kocsicsodák nélkül. A kiállítás komolyságát az is jelezte, hogy több hatalmas világmárka, mint például a Pagani, a Koenigsegg, a Rolls-Royce, a Gumpert, a Leblanc, a Ferrari és a Maserati is képviseltette magát. De jelen volt az Aston Martin, a Bentley, a Lamborghini, a Cadillac, a Corvette, a Hummer, a Forma-1-es istállóval rendelkező holland Spyker, valamint idén először a Porsche is.

A királyok: Rolls Royce és Mustang

A főszerep azonban mégiscsak a királykategóriát illette, annak is arisztokratikus szépségét, a kézműves módszerekkel gyártott Phantom Drophead Coupét.
A 4887 cm ³-es Rolls Royce 6,75 literes, 460 lóerős, V12-es motorral felszerelt, amely 5,7 másodperc alatt gyorsítja a legújabb kabriót 100 km/órás sebességre. Az álomautó nettó ára 370 000 euró, és persze ehhez még különböző adók és illetékek is járulnak. Szóval, csak ez az egy autó annyiba kerül, mint egy jobb budai villa…





Mustang – sokaknak álomautó

De ennél könnyebb példány is akadt, mint például a 812 kg-os Leblanc Mirabeau, ami 370 km/órás végsebességre képes, nulláról pedig két és fél perc alatt van 100 km/órás tempón.
Sok férfiszívet megdobogtató ritkaságnak számított az 1967-es, nulla km-es Ford Mustang is, a maga V8-as, 4800 cm³-es automata váltós, szervokormányos mivoltával.
Ez egy valódi kultuszautó, a régi idők sportgépe, amiben életérzés lehet autózni – mesélte az egyik autószerelmes nézelődő, aki mint mondta sok évig gyűjtött rá, majd feladta, hogy valaha is lesz 10 milliós járgánya.

Premiert is hozott a kiállítás, amit a Ferrari prezentált, karöltve a Maseratival. Olaszországból hozták saját gyári standjukat, és kiállították Michael Schumaher F-1-es Ferrari versenyautóját is, valamint többek között a szalon legdrágább kocsiját.
Ez volt a premier, mert hazánkban még nem járt olyan személyautó, ami értéke elérte volna az 550 millió forintot.
A kizárólag versenypályára gyártott, 29 darabosra limitált modell, a Ferrari FXX pedig ilyen.

Vita egy Koenigsegg miatt






Leblanc Mirabeau:
 370 km/h a vége

A kiállítás feltalálójának a kuvaiti születésű, de Magyarországon élő al-Roudhan Bader tekinthető. Az üzletember rajong az autókért, és sokunkkal ellentétben, ő megengedheti magának, hogy olyan sportkocsikkal furikázzon, mint a Pagani Zonda F vagy egy Koenigsegg.
A főszervező pedig nemcsak üzleti partnere Horacio Paganinak vagy Christian von Koenigseggnek, hanem barátja is. Az ő műhelyeikben gyártott autók 700 ezer -1 millió euróba kerülnek.

Christian von Koenigsegg gyárából al-Roudhan Bader is vett már autót, sőt reklamált is miatta!
Ugyanis a kuvaiti üzletembernek nem tetszett sem a megrendelt autó minősége, sem a tervezése, és ezt a gyár tulajdonosának a szemébe is mondta, aki ezen jól meglepődött, hiszen eddig minden vásárlóját elbűvölték csodakocsijai.
Al-Roudhan azt mondta, csak akkor vesz tőlük egy kocsit, ha áttervezik neki, és ugye tudjuk: van az a pénz, amiért ezt meg lehet tenni! Vagyis áttervezték a kocsit, így most már olyan Koenigsegg autóval furikázhat, amivel senki más.
Ezt, amúgy sehol máshol nem engedték volna meg, sem a Ferrarinál, sem a Lamborghininél, sem az Aston Martinnál.


Még több fotó a Luxusautó kiállításról az extrem.hu-n: Galériában

Comments

comments