Az év utolsó gyorsulási versenyén a legnagyobb sikert két olyan motoros aratta, akiknek ilyenkor már ágyban lett volna a helyük. Emellett volt légdeszka bemutató, torta meg persze csinos lányok is.
A délutáni esőtől nyálkás aszfalt és didergősre fordult októberi este mintha senkit sem marasztalt volna otthon. A Hungaroring főbejárata előtt majd’ egy km-es, két sávos kocsisor állt, ahol csak a motorosoknak és kocsijukat kijjebb leparkoló gyalogosoknak volt esélyük előzni. A West Gyorsulási Verseny 6. születésnapjára igyekezett a tömeg: versenyezni vagy csak azért – mint mi is –, hogy szemügyre vegye a gépcsodákat és azok különc tulajdonosait.
Egy zöld airboard nyitott “motorházzal” |
A nap „sztárvendége” két laposkerekű jármű, vagyis légdeszka (airboard) volt, amiről a nézők nagy része még nem is hallott korábban. Az egyik szerkezet kislibazöld, a másik hupilila színben pompázott – azaz bocsánat, Bííí zöld és Bíí kék színben. Bérben voltak ugyanis a mobilcégnél és azóta még nem festették át őket. Bár nehéz elképzelni, hogy a szerkezet milyen hatást váltana ki a reggeli dugóban a Körúton, meg persze a négymillió forintos vételárnak is van elrettentő hatása, azért szívesen kipróbáltuk volna. Az Airboard Hungary Kft. képviselői azonban azonnal köddé váltak a két légdeszkával együtt – a marketingjükön még van mit javítani.
Indian Design |
Nem tűntek el azonban a különböző gumigyárak és autóalkatrész forgalmazók emberei, akik közül kiemelkedett az egyik szélvédősötétítővel foglalkozó cég – ugyanis remek érdeklődő-csalogatót eszeltek ki. Az egyik kiállított Mercedes szélvédője mögé két igazi bombázót ültettek egy szál melltartóban. A lányokat egy radiátor, a nézőket a látványuk melegítette fel.
Hasonló témát pedzegetett egy Trabant is. Ezt itt láthatjátok. A designversenyt pedig egy zöld csoda nyerte, ami olyan, mintha a tetejét mintha rosszul helyezték volna fel. Az Indian Design-nak ajtaja sincs, vagyis nem épp egy téli járgány és egy kicsit rovarjellege van, de azért így is szép példány.
Méretre szabva A járgány nagyobban |
Na, de hagyjuk az autókat. Az igazi érdekességet a motorok szolgáltatták és azok urai. Közülük is két igen fiatal lovas. Az egyikük járgányát testreszabták, így kényelmesen – szinte gyorsúszó pózban – elfért rajta a gyorsulási versenyeket igen korán kezdő kisfiú.
A másik „méreten aluli” induló, Martin mindössze nyolc éves. Egy éve ültette apja először egyedül motorra, egy Simsonon tanulta meg kontrollálni a lóerőket. Az októberi gyorsulásin már a nemrég kapott Kawasaki nyergében nyomta. Mint édesapjától megtudtuk, az új motorral nincs is gondja, annál inkább a vadiúj csizmákkal, amikben még nem érezte igazán a váltót.
A jövő Rossijain kívül a ma hírességei is megjelentek. Güttler Károly az uszodát a Ringre cserélte egy estére, a motoron azonban még nem olyan gyors, mint a medencében. Kint volt Borsay Szabolcs Guiness rekorder streetfighter is, Suzukiját – amint ezen alkalommal nem Szabolcs ült meg – azonban nem gyorsulásra tervezték, meg is alázták rendesen.
Nem hiányoztak a szülinapi parti kellékei sem. Volt óriástorta is és kisorsoltak egy robogót is az idén jegyet váltók között. A nyertes fiatalember aznap dobta be a szelvényt a dobozba. Kihirdették a gyorsulási verseny idénygyőzteseit is, ennek pontos listája a verseny hivatalos honlapján olvasható.