Hétvégén ismét csúsztatják autójuk fenekét a hazai driftesek, akik egyre többen vannak. A legjobbak most egy német futamra készülnek, nyáron viszont Európa legjobbjai jönnek hozzánk egy kontinensviadalra.
Egyre népesebb a hazai drift mezőny, amit az is bizonyít, hogy már jóval a versenyek előtt betelt a nevezési lista. Mint azt a Magyar Drift Szövetség elnökétől megtudtuk: a hétvégi Magyar Bajnoki fordulóra is már megvan az induló 50 fő, de érkeznek még román és lengyel versenyzők is.
Nem vagyunk lemaradva
Rozovics Tamás elmondta azt is, hogy sem nézőszámban, sem versenyzői számban
Gumiégetés felsőfokon |
– Belgiumban, Hollandiában, Japánban néhány versenyen talán magasabb a nézőszám, de versenyzőszámban nem járnak előttünk – mondta el Rozovics, majd hozzátette: nemzetközi összehasonlításban a hazai versenyzők tudásszintjével sincs gond.
– Ebben a sportban a vezetési technikai tudás számít. Hivatalosan mondva: a drift nem más, mint az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon, egyenesen – avatta be az extrem.hu-t a sportág részleteibe a szövetség elnöke.
Rolling Zoku-k csúsznak
Japánban már az 1960-as évek óta csúsztatják az autók hátsóját. Ekkor rendezték ugyanis az első “touge” futamot, vagyis illegális hegyi versenyt.
A touge versenyzőknek, vagyis a Rolling Zoku-knak pedig csak egy céljuk volt: minél rövidebb idő alatt teljesíteni a kijelölt hegyi utat. Ennek érdekében ralis kanyarvételi technikákat alkalmazták, amiből később kialakult a drift. A mai autócsúsztatásban az a lényeg, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedál-kezelésre van szükség.
Ahogy ég a gumi, úgy fogy a pénz
Tehát nem árt, ha a versenyző kitűnően ismeri versenyjárgányát – amiből természetsen a hátsó kerekes az ideális -, de az sem árt, ha sok pénze van.
Mert nem éppen egy
Kanyargós pályán keresztbe autózni… |
– Az, hogy mennyi gumit pusztít el egy futam alatt a versenyző, az elsősorban az aszfalt minőségétől függ. A kecskeméti pályán például 1-3 kört bír ki egy hátsó kerék, míg a tököli, vagy a hétvégi versenyhelyszín pályáján, a Rabócsi Ringen akár 10 percet is – meséli Tamás.
Vagyis az, hogy 10 percig használható egy pár hátsó kerék, az már igen jó eredménynek számít.
Az áldozásra pedig nem kevés alkalom lesz idén, mert a hazai bajokságon kívül is szép számmal lesznek drift megmérettetések idehaza.
A legjobbak külhonba készülnek
– Az év egyik legfontosabb drift eseménye a hazánkban megrendezésre kerülő Európa-bajnoki futam lesz. A King of Europe sorozat 3. állomásának helyszíne a tököli reptér lesz június 23-24-én. De a legjobb hazai versenyzőink indulnak majd a Yokohama Drift Challenge-n is – tudatta Tamás.
Hozzátéve, hogy a május 26-i hockenheimi megmérettetésen induló 6 magyar között ott lesz Kerényi Ádám, Radák János alias Radír, Martinák Ferenc és Schweizer Dani, a tavalyi év országos bajnoka is.
A szövetségi vezetőtől megtudtuk azt is, céljuk részt venni egy európai szövetség létrehozásában, mert ez még hiányzik a drift intézményi palettájáról.
Magyar Drift Bajnokság következő futamai
Május 13.: Máriapócs (Rabócsi Ring)
Június 23-24.: Tököl (repülőtér) – Európa-bajnoki futam (King of Europe)
Augusztus 25.: Kecskemét (Gokart stadion)
Szeptember 29.: Máriapócs (Rabócsi Ring)
Amatőrök futama:
Július 28-29.: JustDrift Day (Győr, Rábaring)
Még több hazai és külföldi drift verseny: itt!