Amerikából jöttem, mesterségem címere: CSODAAUTÓ

Veterán Cadillac-ek, Corvette-k és az '50-es, '60-as, '70-es évek Amerikájának fílingje. Hétvégén a fővárosban találkoztak az USA-ból származó autók. Mi is elgurultunk a helyszínre.

Amerikában érezhette magát, aki a hosszú hétvégén kilátogatott a fővárosi Kincsem Parkba, ahol minden a nagy autókról és a nagy rock’n rollról szólt. A hétvége alatt volt kipufogó hangerőverseny, épített motor és hot rod premier, dragsterek





Chevi, a benzinfaló
hangerő demonstrációja, és délidőben a V8 szólt a burkolás mellé.
A gépek jártak városi sétán is, aztán pedig felgördültek a színpadra, ahol a legszebb járgányokat szemlézték a zsűritagok.

Színpadon a legjobbak

A “Legszebben restaurált autó díját” egy 1966-os, bukólámpás!, kék, kabrió Corvette érdemelte ki, amihez – mint elhangzott – az alkatrészeket könnyű beszerezni, de a vastag zseb nem árt.

A találkozó “Legeredetibb autója címét” egy 1958-as virginiai rendszámú, brutál lökhárítós, 8 hengeres, V-motoros, automataváltós világoskék Mercuri érdemelte ki. Nem hiába, hiszen




47 éves Chrysler
Imperial Crown Convertible
kevés autó büszkélkedhet ilyen méretes lökhárítókkal, amiből nem spórolták ki az anyagot.

A “Legszebb sportkocsi díját” egy tökéletesen restaurált, és eredeti állapotát hibátlanul visszahozott 35 éves, 5000 kbcm-es, V8-as motorral megáldott, automataváltós, kabrió Chevrolet érdemelte ki.

Majd a színpadra gördült egy másik szépség, egy 1960-as Chrysler Imperial Crown Convertible is, amiből ez az egyetlen példány létezik Európában, a világon pedig 618 darab van.
Ennél a modellnél a kormány nem a hagyományos kör, hanem egy lekerekített végű négyzet. A kocsi 350 LE-s, a teteje lenyitható.

Ennek megvolt a “jutalma” is, mert akadtak, akiket a kocsi látványa annyira felcsigázott, hogy női bugyikat dobáltak az autóba. Olyan azonban nem akadt, akinek annyira megtetszett volna a gép, hogy kifizette volna érte 26 millió forintot…

Nappaliba a Corvette-t!


És míg sok autó a díjakért sorakozott fel a színpad mellett, addig a találkozó több tucatnyi járgánya is begyűjtötte a nézelődők tekinteteit.

Az Imperial mellett például szintén nagy feltűnést keltett egy 1975-ös Corvette Sringray is, amiről idős gazdája




Gazdája a nappaliba tenné
elmondta: hobbiautóként tartja, mert a magyar utak nem alkalmasak arra, hogy ezeken döngessen vele. Szerinte az lenne a legjobb megoldás, ha betehetné kincsét a nappaliba.
Egy külföldi Corvette-s feltette szobájának a falára az autót, mert megunta, hogy az állandóan a szervízben dekkol, így szinte alig látja – mesélte a Corvette tulajdonosa.

Majd hozzátette: azért is jó ez a kocsi, mert a rendőrök még soha nem büntették meg vele, lévén csak nézik, és nem tudnak betelni az autó szépségével.


Még több kép a 48 órás USA Autó Találkozóról a GALÉRIÁBAN !!!!!
Húzz egy kövér gázt az extrem.hu-n: Autósport és tuning Dosszié

Comments

comments