Bázakerettyét keresték a GPS-szel a kalandralisok

59 járművel szombat este rajtolt a fővárosból a Bamako ChampionshipChallenge. Elakadások és csörlőszakadások – ezek voltak a 400 kilométeres táv leggyakrabban használt szavai.

Az induláshoz kellett némi kalandvágy, némi versenykedv és egy érvényes forgalmival rendelkező jármű. Akinek mindez adott volt, annak ott volt a helye a szombat esti rajtvonal mögött. A Hajógyári-szigetről indult futam során több mint 400 km-t kellett teljesítenie a





Wartburg tuning…
versenyzőknek, mire beértek a Zala megyei bázakerettyei célba.
A megmérettetésen túra, illetve verseny kategóriában lehetett indulni.
A “verseny kategóriában” induló csapatoknak a pénzdíjért folyó küzdelemben bonyolult feladatokat is teljesíteni kellett. A “túra kategóriás” indulók könnyebb feladatokkal, de azonos útvonalon kísérhették végig a versenyt. 

Utolsó ellenőrzések

A start előtt nagy volt a sürgés-forgás a Hajógyári-szigeten, ahová a nevezetteket általában az egész család elkísérte. Minden versenyző a GPS beállításait ellenőrizte, felvette a fejlámpát, és elfogyasztotta az utolsó szendvicseit. Volt olyan autó, amiben négy fő vágott neki az egyéjszakás kalandnak, és volt, ahol csak a sofőr és navigátora vágott neki a sötét útnak.
Az induló járgányok között nagy számban képviseltették magukat a keleti autócsodák is: volt a mezőnyben KOCKA Lada, a Bamakót is megjárt Lada Niva és egy 1300 köbös, négyütemű Wartburg is csatasorba állt, Kiss Sándor vezetésével.

Autófelkészítés: olajcsere, reflektorok

A Wartburgot sofőrje komolyan felkészítette az éjjeli ralira.
Mint azt az extrem.hu-val megosztotta: “az autó kapott egy jó kis olajcserét, és a biztonság kedvéért 4 erős reflektort is a motorháztetőre, ami a kocsi generátorának igen komoly kihívást jelentett”.






A rekesz sör is a tuning része
A japán autócsodák között nem maradtak ki a versenyből a Mitsubitsik, a Nissanok, de a startolók között volt egy 4000 köbös, 6 hengeres, turbódizel Toyota Land Cruiser is, amelyet Szűcs Attila vezetett.  
Mint az indulás pillanataiban mesélte, ő nem tart az éjszakai eltévedős versenytől, illetve attól, hogy az elmúlt hetek eső áztatta földutakon kell haladniuk.
Vannak akkora kerekeim, hogy mindenen átmegyek, ami az utamba kerül, és mindenki kihúzok a bajból, aki árokba kerül – mondta Szűcs Attila.

Erre szükség is volt, mert  a verseny során bizony voltak elakadások, és több csörlőszakadás is történt – tudtuk meg másnap a verseny szervezőitől.
Mint Polgár Tamás szervező lapunknak elmondta: a 32 verseny és 27 túra kategóriában induló jármű közül “sajnos hét csapat nem jutott célba, kisebb-nagyobb technikai problémák miatt”.
– A legrosszabbul azok jártak, akiknek  féltengely törésük volt Nagykanizsa alatt, és egy GPS-szel felszerelt taxit kellett hívniuk a közeli erdőbe – mesélte Polgár.

 (A futamsorozat második állomása az erdélyi Drakula Rally lesz május végén, majd ősszel a “hagymás” Dakarként ismert Budapest-Makó várja az amatőr ralisokat.)


Verseny első futamának győztesei:
I. Microcar Team
II. Windbird Team
III. Team MaliBUS


Fotók: extrem.hu

Még több kép az indulásról a GALÉRIÁBAN !!!

Húzz egy kövér gázt az extrem.hu-n: Autósport és Tuning Dosszié

Comments

comments