Big foot: Nagy test, nagy élvezet

Sylvester Stallone-t és Kurt Russel-t is elbűvölték a magas építésű autók a Tango és Cash forgatásán. A világ legmagasabb pick up-ja több mint 5 méter magas, a sofőr létrán száll be.

A Big foot, vagyis az óriás autók mániája természetesen az Egyesült Államokhoz köthető,





Távolugrási versenyszámban
és ezeket a monumentális gépezeteket  a sóbiznisz hívta életre. Hiszen, igazi látványosságnak számítottak az autós-motoros bemutatókon. Ma azonban már komoly versenyeket rendeznek az óriás autósok.

Vannak Big foot-ok, amelyek mindent eltaposnak, ami az útjukba kerül, vagyis autólapító versenyszámokban szerepelnek. Vannak, amelyekkel terepen versenyeznek, és vannak, amelyekkel szlalom pályát teljesítenek,. Sok példányuk pedig monumentális ugrásokra is képes.


Sylvester Stallone-t kiütötte egy Big foot

A világ legmagasabb pick up-ja egy több mint 5 méter magas Ford, amelynek első




A filmsztár járgány nagyot alakított
szereplése egy indianapolisi Bűnbeesés nevű jam volt, ahol természetesen aranyérmes lett a nagyok között.

Ez az 5 méter magas extrém járgány még Stallone-t is padlóra küldte. Hiszen, ehhez a járgánynak minden alapja megvan, mert a színészhez hasonlóan igazi világhíresség. Ugyanis, ez az óriásautó  a Tango és Cash című filmben is szerepelt. És, amikor Sylvester Stallone és Kurt Russel a forgatás szünetében az autó volánja mögé ült, igencsak kiütötte  őket a nagy magasság. Stallone-nak különórákat kellett vennei, hogy irányítani tudja, amikor egy kört




Lánctalpas taposó
ment vele.


14.000 kg tiszta élvezet

A nagyok egyben súlyos egyéniségek is, hiába készül karosszériájuk üvegszálból, így is 14.000 kg-ot nyomnak. De, kell is a súly az 500-700 lóerőhöz. A nagy teljesítményre a bigfoot-ok pedig elfogyasztanak némi benzint, vagy methanolt.


Kamion futómű. Versenyek két kerékre állításból és távolugrásból

A bigfoot-ok irányítása a laikus számára életveszélyes lehet, hiszen nagyon borulékonyak.




Kansasi versenyen
A nem csupán a látványra, hanem versenyre épült példányokhoz éppen ezért általában kamion futóműveket használnak, és nem ritka, hogy bányagép kerekekkel szerelik fel őket.
A versenyeken több kategóriában indulnak az óriások, vannak az öregdiákok, az ifjoncok, a verseny teherautók és még sorolni lehetne.

A versenyeken külön kategóriát képez a két kerékre állítás, amit végrehajtani azért sem életbiztosítás, mert igen könnyen a hátára fordulhat az autó. És, ugye nagy test, nagy bukás! A két hátsó kerékre állítási versenyszámban az időt is mérik, hogy ki bírja tovább.


Húzz egy kövér gázt az extrem.hu-n: Autósport és Tuning Dosszié



Comments

comments