105 jármű rajtolt el a fővárosból, hogy Bamakoig 7632 km-t nyomjon le. Van, aki 302 malaccal, van aki sufni tuninggal, Tornóczky Anita pedig feliratozott motortérrel megy.
Szombaton a kora hajnali óráktól kezdve folyamatosan érkeztek a Budapest-Bamakó
ralin induló járművek a fővárosi Hősök tere mellé, ahonnan fél 9-kor rajtolt el a futam, hogy 15 nap alatt Mali fővárosáig autózzanak, 8 országon keresztül.
A 105 fős mezőnyben akadtak több millió forintos spéci terepjárók és igazi matuzsálem járművek is, mint például egy Csepel 344-es (vagyis, ahogy a honvédségnél becézték Csepzont).
De, a felvonultatott gépek sorában döntően a főszerep mégiscsak a házi-tuningé volt. Akadt például olyan autós, aki az asszony porszívójának a csövét is autójába szerelte. És volt, aki teljesen telematricázta versenyautóját.
302 malaccal utazva |
Üvegtigris csapat: 302 malac egy kocsin
– Több órán keresztül ragasztottuk a malacokat a kocsira, végül 302 rózsaszín malac matrica került fel rá – mesélte büszkén az Üvegtigris nevű csapat versenygépe mellett Halász Péter. A kocsiról elmondta: széria, nem igazán alakították át. Igaz, az oldalára felkerült egy villanyszerelős műanyagcső és gégecső, valamint két szűrő ment bele, és egy direkt szűrő a tetejére.
Tornóczky Anita kora reggel nem vezet
A Dózsa György úti helyszínre folyamatosan gördültek be a verseny autói, melyek sorában megérkezett az 55-ös jármű is, a volánja mögött Tornóczky Anitával. A népszerű műsorvezető az elmúlt napokban az összes védőoltást beadatta magának, hiszen mégiscsak a fekete kontinensre mennek. És kedvenc plüss elefántját is
Tornóczky Anita. “Itt biztos nem lesz szükség nőies ruhatárra” |
A Tornóczky autóról tudni kell még, hogy igen speciális motortere van. Ugyanis, feliratozott minden főbb alkatrésze, mert sem Anita, sem Béla nem profi szerelő. Így, mint Béla mondta, a felíratok kettőjüknek szólnak. De, persze nem maradt ki az autóból a mindenféle túlélő felszerelés sem, és van benne GPS és műholdas telefon is.
23 éves, 78 Lóerős Dácia is Bamakoba tart
Kevéssel a rajt időpontja előtt megérkezett egy komoly járgány is, mégpedig egy koros
Henn Zoltán már indulás előtt szerel |
Zoltánnak második dolga a motorháztető felnyitása volt, hogy még egyszer ellenőrizze a technikát. És milyen jól tette, mert máris megszabadította a vízhűtőt egy leárnyékoló papírlaptól, mondván: nem kap elég levegőt és melegszik.
A BlueDigital Racing Team csapat 23 éves autója egy sokat bírt jószág, ami a futamra 78 Lóerővel és jó sok átalakítással lett megáldott. – Teljesen fel van merevítve, van benne Reanult futómű, féltengelyek és váltó, aztán, 50-es kipufogó, levegőszűrő, dupla hűtő. Ja, és pótalkatrészekből majdnem mindent viszünk. Vagyis, tartalékváltót, egy komplett motort szétszedve, a hengerfejtől a lengéscsillapítón át egészen a gömbfejekig – mesélte az extrem.hu-nak Henn Zoltán. Elmondta azt is: az autó gyenge pontja az európai szakasz lehet, amitől igencsak félti a kocsit, mert a terepet már jól bírja a járgány. Ezt mutatta a Budapest-Makó versenyen, a 150 indulóból megszerezett 23. helyük is.
A Budapest-Bamako teljes mezőnye fél 9-re teljesen összeállt. Ekkor felcsendült a Himnusz, és a népes mezőny elindult. Szombat estig az olasz Velence a cél.
Hétfői Budapest-Bamako anyagunkban a következőkről olvashatsz: Villám Géza az aknamezőkről vall, Dr. Hegedűs Vera, versenybíró a bírálási szempontokról.
A Budapest-Bamako rajtról MÉG TÖBB KÉP A GALÉRIÁBAN!!!
Fotók: extrem.hu