Ordított, mikor csúszott a feneke!

De, ez a jó, ha ég a gumi!. Játszani a gázzal, visszaváltással, bevetni a kéziféket, hogy csak úgy sivítson, ha megcsúszik a kanyarban. Ez a gumiégetés sport, ezerrel

Úgy jó, ha ég





Pénztárcagyilok

Gumiégetés, vagyis drift. Ami ebből adódóan nem költségkímélő sport. Hiszen, egy verseny egy széria gumi.

És olcsóbb lenne, ha óvszerre gondolnánk, de itt autógumiról van szó. Az ég, ha jó a sofőr, de piszkosul.

Kicsit olyan, mint amikor télen leesik az első hó és este megtelik a Dózsa György úti pálya pörgő, csúszkáló autósokkal.

Csak itt éppen nincs jég. Mindezt aszfalton teszik az extrém autósport, a drift indulói.


Keresztbe-kasul





Érezni kell a járgányt – vallják a versenyzők

A drift versenyek lényege, hogy kijelölt – lehetőleg kanyargos – pályát csakis keresztbe csúszva lehet autózni.

Egyenként indulnak a nevezettek, akiket bírók pontoznak.






Autórevü aszfalton

A pontozás szempontjai közt van a versenyző tempója, hogy milyen összeszedetten érkezik be a kanyarokba, vagyis milyen a vezető és az autó harmóniája, milyen a kocsi mozgása az értékelt kanyarokban. És azokban hogyan csúszik meg.










Add meg a motornak, ami jár!

Csak úgy megcsinálja, vagy, mint egy autórevü, egy komplett gyakorlatsornak tűnik, ahogy végigcsússza a pályát.


Csak egyenesen ne!

Profi sofőrnek kell lenni mindehhez, hogy úgy tegye az autó a fenekét, ahogy gazdája diktálja.


Szépen kicsússzon a kanyarokban, egyenletesen az egyik irányba, nem megtapadva, majd ugyanígy a másik irányba. Soha nem egyenesen autózva!










Látványos egy drift buli



Öreg Zsiga, ide jó Zsiga

Ugyanis, lehet nyomatni  az old autókkal, HVK-kkal (helyi vagány kocsikkal), és drága sportautókkal is.

Mindenesetre nem árt a kocsiba némi lóerő dömping, jó, és kemény futómű, és persze a hátsókerékmeghajtás.
Ehhez már csak a vezető profizmusa kell.


Ahol már kultuszsport


Japánban már profin étenek mindehhez.
Mármint a drift versenyek szervezéséhez.





Ugyanis, már nem csak egyesével, hanem csapatban is indulnak a versenyzők. De, hazánkban is egyre több az induló.

Természetesen azért, mert jó pilótáink vannak, akik profin tekerik a kormányt, ahogy azt a kanyar diktálja.






Versenyről: www.drift.hu

Fotók: www.drift.hu





Comments

comments