Alkohollal húzzák a gázt

Acélszegekkel átfúrt kerekek, 70-500 ccm, 50-80 lóerő és csak a teljes gáz, mert fék és váltó nincs nagy jégmotorokon.

Május 14-én Zalaegerszegen a jégmotorosok még megtartanak egy évadot záró örömmotorozást, ez azonban már nem számít bele az idei hazai bajnokság eredményébe. A végeredmény ugyanis kialakult az eddigi futamok alapján. Ettől függetlenül a szervezők azért várják a még egy alkalommal jégre menőket, valamint a közönséget, akik kíváncsiak az extrém járgányokra, és még egyszer szezonzárásként érezni szeretnék a levegőben a 99 %-os alkohol szagot.

A jégmotorokról

Ezek a járgányok ugyanis benzin helyett ricinus és alkohol keverékkel mennek. Ezen kívül jellemzőjük, hogy minél nagyobb köbcentis egy jégmotor, annál biztosabb, hogy nincs rajta fék. A nagy jégmotorok sebessége 120 km/órára is felgyorsulhat az egyenes szakasszal rendelkező pályákon, és ezek után úgy kell bevennie a kanyart a versenyzőnek, hogy számolni kell azzal, hogy a megállásra pedig csak a motorfék segíthet rá.



Szegecselt gumikkal

A gumikba egyenként!, belülről kifelé fúrják bele az acélszegeket a sportolók. Egy nagy gép kerekébe 2500 darabot, egy jégrobogó kerekébe pedig kb. 600-800-at. A szegecses kerek természetesen tapadnak és kaparnak a jégen, azonban egy esetleges borulásnál könnyen kilyukaszthatják a pilóta testét. Úgyhogy, hiába a jeges felület, mégsem egészen sima, kockázatoktól mentes sport jégmotorozni.




Megvannak az idei Jégmotor Magyar Bajnokság eredményei:

1. Adorján Zoltán
2. Komlósi Norbert
3. Kovács Péter

Salakmotorosoknál:

1. Hell Csaba
2. Kónya Gábor
3. Gombos Attila

Fotó: www.jegmotor.hu





Comments

comments