Acél fenék: 100 nap alatt keresztül Amerikán

Új motoros rekord született a klasszikus amerikai észak-déli útvonalon. Gary Eagan 100 óra alatt tette meg az utat Alaszka legészakibb útjától Florida legdélibb utcájáig.


Forrás: ducatiusa.com

Az emberi teljesítőképesség – mások egyszerűen csak hülyeségnek nevezik – úgy tűnik, határtalan. Egyesek mindent kitalálnak, hogy felhívják magukra a figyelmet valamilyen, korábban elképzelhetetlennek hitt teljesítmény laza abszolválásával. Néhány példa a teljesség igénye nélkül: megkerüli a Földet az Északi sarkkör mentén, ca. 60 nap alatt körbevitorlázza a földet, 12 km magasba emelkedik egy hőlégballonnal, aztán csodálkozik, hogy majd‘ megfagyott odafönt, hét hónapot tölt a Szibéria fölött a Jeges tengerbe fagyva, és várja, hogy kisüssön a nap. A lista korántsem teljes, hiszen csatorna-átúszókról, hegymászókról és magányos sarkvidéki vándorokról nem is beszéltünk. Beszélhetünk viszont motorizált őrültekről. Vannak köztük autósok, motorosok egyaránt. Legújabb felfedezettünk is egy motoros, akinek fémesen csillogó ülepe van.



Vasvalag


Forrás: ducatiusa.com

Legalábbis erre enged következtetni, a díj, amit szenzációs teljesítményével elhódított: az Acél Fenék! A vállalkozó kedvű, és kemény fenekű motorosnak nem akármilyen utat kellett megtennie. 5632 mérföld (ca. 9000 km) a távolság az Alaszka északi csücskén fagyoskodó Prudhoe Bay és a Florida déli csücskétől egy tottis köpésre, a Mexikói öbölben napozó Key West között. Ezt az utat sikerült kereken 100 óra alatt megtennie az 56 éves Gary Eagannek, méghozzá egy motorkerékpár segítségével. A Utah állambeli Salt Lake Cityben élő Gary afféle “berepülő pilóta” az Ducati motorgyár amerikai leányvállalatánál. Az elmúlt másfél esztendőben, pl. nem kevesebb, mint 22 ezer mérföldet (kb. 36 ezer km) tett meg a cég különböző kétkerekűivel. Nagyon elégedett lehetett a mutatott teljesítménnyel, ha vállalkozott egy ilyen útra.



Ez az út is jól kezdődik


Forrás: ducatiusa.com

Gary szombaton hajnalban indult el az ország legészakibb főútvonalának nulla kilométerkövétől. Útja Alaszkán keresztül, a kőolajtársaságok által előszeretettel használt főútvonalon. Ennek meg is lett az eredménye, alig 100 mérföld megtétele után elsodorta egy olajos kamion. Lovagunk beborult az útszéli árokba, szerencse a szerencsétlenségben, hogy sem ő, sem a Ducati Multistrada nem sérült meg. Illetve, ez így nem egészen igaz. A motornak ugyanis letört a szélfogó plexije, ami az alaszkai klímát tekintve nem éppen pozitívum. Emiatt azonban nem lehetett megállni. Sietni kellett, elvégre a megdöntésre váró rekord sem volt akármi: tavaly Christopher Sakala 4 nap és 18 óra alatt ért Key Westbe egy BMW nyergében. Faibanks után, az Alaska autópályán már lehetett repeszteni, keresztül a félszigeten és Kanadán. Mindig csak délnek, csak délnek.



Tornádók és traffic jam


Forrás: ducatiusa.com

Az első igazi pihenőt a második nap közepén Kansas Cityben tartotta a csapat. Gary itt nem kevesebbet, mint két és fél (2,5) órát aludt. Skandalum! Utána újult erővel pattant a motorra, hogy folytassa útját St. Louison és Atlantán keresztül Florida felé. Ekkor már csak két akadály állt előtte: az egyik a déli államokat sújtó tornádó sorozat volt, a másik pedig az Atlanta környéki csúcsforgalom, ahol csak araszolgatni lehetett. Floridában viszont már minden a legnagyobb rendben ment: sütött a nap, közel volt a cél, “csak” hosszában át kellett szelni a félszigetet, majd a kis szigeteket összekötő tengeri hídon keresztül Gary megérkezett Key Westbe. A körülményekhez képest egészen jó állapotban. De a motorozás különösebben nem hiányzik neki.



Inkább őrzi a rekordot

– Egészen jól vagyok – hangzott az értékelés. Bár azt hiszem, a baleset során eltört a nagylábujjam, kiugrott az egyik ujjam, és a könyököm is megsérült. Nagyon sokat köszönhetek a szerelők áldozatos munkájának. Kiderült, egy ilyen rekordhoz nem elég gyorsan motorozni, rajta is kell maradni a gépen, és végig koncentrálni az utat. Hogy megpróbálnám-e újra? Nem hiszem, sőt most biztos, hogy nem. Inkább reménykedem, hogy egy rövid ideig még én maradok a rekorder.

Feltehetően a Ducati is ebben bízik, hiszen ennél jobb reklámra nem nagyon van szüksége egyetlen cégnek sem.

Comments

comments