Elszaladt a pihenésre szánt pár rövid hónap, és az sem telt felhőtlen kikapcsolódással. Legjobb jeteseink, Vass László és Gerencsér Csaba már jó ideje az új szezonra készülnek. A következő másfél hétben kiderül, hogy sikerült a felkészülés: Kubában két futammal kezdődik az új világbajnoki sorozat.
Nem lesz gond az erőnléttel – Vass Laci a futópadon |
A karácsonyi ünnepek után a Közel-keleten, egészen pontosan az Egyesült Arab Emirátusokban búcsúztunk el a 2003-as jet-ski szezontól, hogy 2004-ben egy fél világgal arrébb, Kubában csatlakozzunk a dübörgő karavánhoz. A kétszemélyes magyar csapat fiatalabb tagját, Vass Lacit alig fél nappal az indulás előtt értük utol, még itthon, Magyarországon. Kérdeztük a felkészülésről, az új hajóról és az új szezonra szőtt tervekről. Szerencsére minden a legnagyobb rendben van, fiaink telve önbizalommal várják a szezont, minden vágyuk, hogy valami nagyot alkossanak. És erre minden esélyük meg is van.
– Tudom, hogy nem töltöttétek tétlenül az elmúlt hónapokat, hogy sikerült a felkészülés az idei szezonra.
– Úgy tűnik, egész jól sikerült minden szempontból! Bár Csabának volt egy arcüreg műtétje, most már teljesen egészséges, a szokásos intenzitással készül, és engem sem hátráltat az a kisebb megfázás, amit pár napja sikerült összeszednem. Beiktattunk több erőnléti edzést, fitneszterembe jártunk, úgyhogy az állóképességgel nem lesznek gondjaink.
Laci és az új jet a Szabadidő kiállításon |
– És, ha minden igaz, a hajóval sem. Már a Budapest Boat Shown elárultad, megjött az új hajó. Milyenek róla az első benyomásaid?
Újdonat új
– A Rotaxtól kaptam egy legújabb fejlesztésű motort, minden vadonatúj benne, és úgy tűnik, kb. 230-240 lóerős lesz. Ez a teljesítmény a végsebességben is meg fog mutatkozni, végre sikerül átlépni a bűvös 120 km/h-t, amivel a mezőny elejébe fogunk tartozni, bár a Yamahákat továbbra sem fogjuk tudni utolérni. Egyébként teljesen újak lesznek a különböző kiegészítő alkatrészek, mint a karburátor, vagy a benzinpumpa. De ugyanígy új lesz a hajó teste is.
– Az új hajóval biztos változtak a kitűzött célok. Milyen elvárasaitok vannak magatokkal szemben?
– A tavalyi szezonban voltak kisebb problémáink, emiatt Csaba lemaradt a dobogóról, én meg 13. lettem. Idén feltétlenül szeretnénk előrébb lépni, Csaba szeretne dobogón végezni, nekem pedig az első hatba kerülés a cél. Az új hajó egyébként majd itthon fog debütálni, Dunaharasztiban, május 15-16-án, az első magyar bajnoki futamon. Kubában még a tavalyi géppel fogok indulni.
Három frontos küzdelem
Így búcsuzott a tavalyi év – egy kép Dubaiból |
– Mit kell tudni a világbajnoki sorozat első két, kubai versenyéről?
– Idén ugyanott kezdünk, ahol tavaly. Az első verseny április 17-18-án lesz Santigo de Cubában, a második pedig egy héttel később, Cienfuegosban. Ezek, ugye nem zárt pályás futamok, azaz 30 percet plusz egy kört kell megtennünk. A víz hol hullámosabb, hol simább, ez az időjárástól függ. El kell találni a beállításokat, felkészülve a sós vízre, a melegre, a magas páratartalomra. Tavaly nem volt gondunk a beállításokkal, és most is ugyanazzal a géppel fogok menni, mint egy évvel ezelőtt, úgyhogy szerintem most sem lesz ilyen problémák.
És unatkozni sem fogunk, elkísér bennünket egy kisebb magyar kompánia, ők nyaralni fognak, de a versenyek közben együtt tölthetjük az időt.
– A világbajnokságon kívül milyen terveid vannak? Rajthoz állsz-e idén is az osztrák bajnokságban, ahol kétszeres bajnok vagy?
– Feltétlenül szeretnék elindulni, mégiscsak én vagyok a címvédő, és szeretnék is az maradni. És, természetesen itt a magyar bajnokság is, ahol szeretnénk minél jobban szerepelni Csabával, nem titok, hogy az első két helyre pályázunk.