Március 4-től 7-ig egy helyen, a Hungexpó területén elegáns yachtok, gyönyörű motorok, és a márkás sport-, vadász-, és horgász felszerelések. Az első napon mi is kilátogattunk, hogy meglessük, mi a trendi 2004-ben. Ámultunk és bámultunk, persze kicsit elfogultan. Most igyekszünk kedvet csinálni.
Az MZ visszatért! Halleluja! |
Hogyan használjuk ki a Hungexpo hatalmas csarnokait, úgy hogy mindenki jól járjon? Rendezzünk egyszerre négy olyan kiállítást, melyek önmagukban is tömegeket vonzanak. Hivatalosan a négy esemény úgy hangzik, hogy
Budapest Boatshow – 13. Nemzetközi Hajókiállítás
FeHoVa – 11. Fegyver, Horgászat, Vadászat Nemzetközi Kiállítás
9. Nemzetközi Sport és Szabadidő Kiállítás
Budapest Motor Kiállítás – 3. Nemzetközi Motorkerékpár Szakkiállítás
Persze bennünket a fegyvereknél, horgászbotoknál, csaliknál és szákoknál sokkal jobban vonzottak a motorok és a vízijárművek.
Roma KTM-jének itinere |
A 900 forintos felnőtt jegyárért cserébe idén néhány igazán unikumra is bukkanhat, aki kilátogat a vásárvárosba. Ott van először is Nani Roma, idei Dakar-győztes motorja, ami mellett árgus szemekkel őr strázsál. Mi azért persze jól megszemléltük, hisz nem minden nap nézheti meg az ember öt centiről, hogy milyen is egy dakaros itiner. Motoros legyen a talpán, aki a homokviharban, a buckákon ugrálva pontosan követni tudja a kormány mögé elhelyezett, feltekert vécépapír-tekercsre emlékeztető ábrákat.
Persze nem csak profiknak való kétkerekűeket állítottak ki. Matrix designú Ducatitól, gyerekmotorokon át, túramotorokig (pl. az A pavilon előtt a Triumph cég szépségei), egészen a legfinnyásabb igényeket is kielégítő Harleykig.
Kicsi a quad, de erős |
Aki jobban szereti a négykerekű járgányokat, az pedig legeltetheti a szemét a négykerekű motorokon (quad/ATV). A sivatagi motorozás után nyálcsorgatva nézegettem a szebbnél-szebb gépeket, amelyek ára típustól és mérettől függően 500 ezer és 3 millió forint között változott.
Az már kicsit elkeserítőbb volt, hogy a bérlésükhöz is igen vastag pénztárca kell. Egy kétnapos pilisi kalandtúrát 50 ezerért kínálnak, a Hungaroring Adventure Parkját egy órán keresztül 12 ezer forintért használhatjuk, amiben benne van a quad bérleti díja. (Egyiptomban egy napra fele annyi. Azért valahol érthető, hogy miért hanyatlik a magyarországi turizmus!)
Jetboard, menetközben |
Na, de vissza a kiállításhoz. Motorokat nem csak szárazföldre, de vízre is kínálnak. A legnagyobb újdonság a jetboard névre hallgató remek kis találmány. Maga a jármű már több mint egy éve kapható Magyarországon, a budaörsi Divexben mintegy másfél millióba kerül, csak kipróbálni nem nagyon lehet. A jármű olyan, mintha az ember vízisízne, csak a motor nem előtte siklik a vízen csónak formájában, hanem a talpa alá szerelték. Amolyan motorizált wakeboard deszka. Ha valaki jól meg tudja lovagolni, garantáltan a legmenőbb arc lesz a tavon. Mi már tavaly szerettük volna beiktatni a Bevállaljuk! rovatba, de a forgalmazó egy db gépe az idény nagy részében szerelés alatt állt. Reméljük idén több szerencsénk lesz.
Gerencsér Csaba új jetje hátulról és előlről |
Közvetlenül a jetboard stand mellett áll a jetskisek táborhelye, ahol Gerencsér Csaba, 2003-as magyar bajnok vadonatúj gépe is megcsodálható. Sőt, a jetek körül kószál Vass Laci, a tavalyi év osztrák bajnoka is. Az ő jete még szerelés alatt áll. Laciék az áprilisi kubai világbajnoki futamra készülnek, ezért is van szükség a szerelők szorgos munkájára, mivel a gépeket egy hónappal korábban kell feladni Genovában a hajóra, hogy még a verseny kezdete előtt Kubába érjenek.
Persze annak, hogy az ember eljusson Kubába, van egy sokkal jobb módja is. Nem kell hozzá más, csak egy megfelelő méretű, és megfelelő komfortfokozatú yacht. Gyengébb idegzetűek kedvéért: túrahajó. Annyi volt belőlük, hogy az embernek belefáradt a szeme, mire végignézett a kisebb-nagyobb, de agyaránt csodaszép motoros yachtokon. A hajókkal testközelből is meg lehet ismerkedni, azaz fel lehet menni a fedélzetre, a kíváncsiak beülhetnek a kabinba, tekergethetik a kormányt, és dacolhatnak az elképzelt viharokkal. Egyetlen, ám kötelező erejű felhívásnak kellett eleget tenni: le a cipőkkel! Hajós kapitány zokniban? Most az egyszer… A hajók belsejét, feltehetően az Ikea tervezői alakították ki, nincs egyetlen olyan felület sem, ami ne rejtene maga mögött, alatt vagy fölött egy kis rekeszt, tároló helységet.
Kiadós sétánk végeztével, vitorlát bontottunk, és elhajóztunk hosszú vizeken, ahogy a klasszikus mondaná. Azonban itt a hajónapló, lehet olvasgatni, és Kolombusszal ellentétben, mi egy centit sem csaltunk benne.