Kedvezett a Pünkösdi hétvége a 24. Nemzetközi Terepjáró Fesztiválnak, ahol a pályákban nem tett kárt a nagy esőzés. Sőt! Jót tett nekik. Volt sárdagonyabeli és siratófali szenvedés is.
Május 23-án – amikor az extrem.hu is lent járt a rendezvényen – egész nap meleg napsütés fogadta a látogatókat.
Európa legnagyobb terepjárós találkozójára nyolc országból majd ezer járművet vártak a szervezők, végül összesen 700 körüli nevezője volt a fesztivál különböző versenyeinek, köztük amatőrökkel és profikkal.
Traktormotorral felszerelt gép. Mindenen átment. |
Ha a fesztivál járműparkját nézzük, az elmúlt évek somogybabodi fesztiváljaihoz képest idén érzékelhető volt, hogy a magyar off roados társadalom egyre profibb gépeket épít és hoz a versenyekre.
A különböző futamok mezőnyének nagy részében átalakított Suzuki Samurai-ok szerepeltek, de volt szép számmal UAZ is.
A nagyobb monstrumokban – Mitsubishi Pajero, Rage Rover – nem bővelkedett a versenymezőny.
A legprofibb gépeknek talán a rövid tengelytávú G-Mercedesek, illetve az azokból átalakított off road járgányok számítottak. Azonban látható volt a pályákon 6 hengeres BMW motorral felszerelt UAZ terepjáró is, ami szépen szerepelt.
Érdekességnek számított egy körülbelül 7 méter hosszúságú Ford mikrobusz is, melynek vezetője főként bátorságból vizsgázott a sárdagonya pályán, ahol igen komolyan odanyomta a gépének.
Négyesfogat a sárban
A rendezvényre belépve egyből baloldalt alakították ki a szervezők a sárdagonya pályát és
Egy Csepel húzta ki a merész sofőrt |
az úgynevezett lápátkelőt, vagyis a vizes árkot.
Ez a helyszín egész nap bőven kínált látnivalót a népes nézelődő seregnek.
Mint sokan mások, mi is hosszú órákat töltöttünk itt, nézve, hogy a bevállalós terepjárósok mi mindenre képesek a sáros terepen.
A sárdagonyát kóstolgató terepjárósok gépeikkel először csak a pálya szélére merészkedtek, majd amikor ezt már érezték, és kellő bátorságot gyűjtöttek, nagy gázt adtak és nekilódultak, hogy átvágjanak keresztben a pályán.
Amint sikerült átmenniük, jöhetett a következő "kihívás": köröket leírni a sáros pálya közepén. Ha valamelyik terepjárós megállt a pálya közepén, vagy lelassult, annak vége volt.
Elsüllyedt, elásta magát, és jöhetett a mentés. Próbálták a leragadt terepjárót csörlővel, drótkötéllel vagy éppen vontatókötéllel is kirángatni. Egy alkalommal az egyik sárba süllyedt jeep-et egyszerre három autó mentette konkrét négyesfogatot alkotva.
"Siratófali" taktika
A fesztivál többi pályáján is látványos versenyek zajlottak.
A "siratófal" igazán megmutatta,
Hátsókerékkel görörásás, hogy nehezebb legyen az utána jövőnek |
kihozta a terepjárók erejét, a versenyzők tudását.
Ezen a terepen a versenyautókból olykor kihullottak a különböző alkatrészek, a hátsó kardánkereszt tartozékok, illetve egy-egy vízcső is elengedte magát.
Hiába, a meredek pályán való felkapaszkodás nem ment mindenkinek.
Az erősebb járgányokkal versenyzők érdekes taktikával vágtak neki a pályájának. Nekiindultak a pályán négykerék meghajtással, majd fal közepén, négykerékről hátsókerékre váltottak, így a terepjáró kereke kikapart, és mély gödröt vájt a pályába.
Ezután visszaváltottak, és felmentek a fal tetejére.
A gödör azonban a pályán maradt, ami sokszor a következő versenyző vesztét jelentette.
Összességében sikeres fesztivált tudhatnak maguk mögött a szervezők, hiszen a háromnapos rendezvény során nagyon sok versenyszámot nézhettek végig a fesztiválra kilátogatók, a versenyzők a sárgadonyában pedig bőven "agyongyalázhatták" gépeiket.
Somogybabodi terepjáró fesztiválról még több kép az extrem.hu-n: a GALÉRIÁBAN !!!