404 hajó teljesítette a Kékszalag távját; a versenyt Litkey Farkas és legénysége nyerte. Jól tűrte a hullámokat Fábry, Csiszár és Hujber, de Győzikét partra kellett menteni.
Kiváló időben szelték a Balaton hullámait az idei T-Mobile-LG Mobile Kékszalag 39. Kékszalag verseny résztvevői. Számuk nem volt csekély: 509 induló egység várta, hogy a rajtpisztoly eldördüljön a Batatonfüred előtti vízterületen.
Ez pontban reggel 9 órakor meg is történt, így kezdetét vette a legendás tókerülő verseny.
A profik egyből menetirányban voltak (már nem kellett a képzeletbeli startvonalra ráfordulniuk), egyből húzták a spinackert, vagyis a gyorsító vitorlákat, ami nagyon megdobta a hajók sebességét a kedvező, 4-5-ös szélben.
A start után szétszakadt a mezőny |
Lisa elhúzott
A jó szélben hamar elhúzott az eleje. Igaz már a start után egy hajó az élre tört, és a Lisa vezető szerepét meg is tartotta a célba érkezésig.
A jó kis hátszélnek köszönhetően, amikor a kenesei bójavételnél a címvédő Litkey Farkas kormányozta Axa-Brokernet áthaladt, addig sokan (spinacker vitorla nélküliek) még Füred térségét hagyták el.
Fábry, Hujber és Csiszár is jól vizsgázott
Mint azt az extrem.hu is megírta korábban: a hajók fedélzetére idén ismert emberek is “felkéredzkedtek”, akiket a kapitányok nem hagytak unatkozni. Litkeyék Csiszár Jenővel egészültek ki, akinek segítségével teljes mértékben elégedett volt Litkey Farkas. A Rauschenberger Miklós kormányozta Diegón Fábry Sándor kapott helyet, aki szintén jól állta a hullámzó időt, és még a kötélkezelésből is kivette a részét. Soponyai Géza legénysége Hujber Ferenccel egészült ki, akiért párja izgult a sajtóhajón. Míg a Király Zsolt vezette Raffica Team által irányított Sponsor Wanted nevű hajón Jáksó László utazott.
A közepes és erős szél munkát adott a mancsaftoknak |
Győzike segélykérése és a vízi mentők
Bódy Szilvi is kiválóan állta a hullámokat a Kékszalag-csúcsot 1955-ben felállító (10 óra 40 perc) legendás hajón, a Nemere II-n, amelynek fedélzetén utazott.
És igaz meggyötörten, mégis jókedvűen ért célba. Nem így Győzike, akinek már a Kékszalagra való edzéssel is gondjai voltak. Ennek ellenére mégis kihajózott, igaz nem sokáig tartott útja. Ugyanis már az első kilométerek után kidobta a taccsot, és a vízi mentők partra szállították. A showman szerint ennek csakis gyomorrontás lehetett az oka, a vitorlás sportolók ezt azonban úgy hívják tengeri betegség.
A versenyen a vízimentőknek is akadt dolga, mégpedig hétszer is. A rajt után nem sokkal, Széplak előtt az egyik hajónak eltört az árboca, majd a jármű homokzátonyra futott. Aztán jött Győzike partra mentése. Szombat délelőtt pedig ismét törtek az árbocok, két hajón is, egy vitorlásnak pedig a kormánya romlott el. Szerencsére azonban vízből nem kellett senki kihúzniuk a vízimentőknek.
A Kékszalag népes mezőnyének élmenői már a verseny első napjának késő estéjén kezdtek beérkezni a balatonfüredi célba. A versenyt végül 404 hajó teljesítette sikeresen. Az indulók sorából bravúros teljesítményt hozott a most már hétszeres győztesnek számító Litkey Farkas és csapata, akik nem sokkal több mint 12 óra alatt végezték ki a légvonalban számított 145 km-t.
A Kékszalag befutási sorrendje, abszolút:
1. Axa-Brokernet
2. Mediacontact AVATAR
3. Diego
Hajóosztályonkéni végeredmény:
Összevont cirkáló: 1. Sirocco, 2. Nemere II, 3. Stefánia
70-es cirkáló: 1. Capella, 2. Irókéz, 3. Anna
50-es cirkáló: 1. Benjamin, 2. Scutamil “C”, 3. Bank-ó
40-es cirkáló: 1. Sindbád, 2. Tabu, 3. Rosa
30-as cirkáló: 1. Kékmadár, 2. Hárpia, 3. Regulus
Európa 30+22-es cirkáló: 1. Ábránd, 2. Nagymágus, 3. Hadúr
25-ös Jolle: 1. Pillangó, 2. Lázadó, 3. Álmom
8 m One Design: 1. Izisz, 2. Raffeisen.hu, 3. Cervus
Elliott 770: 1. BDO, 2. Isa Pur, 3. Pegazus
Sudár Regatta: 1. Öreg, 2. Gé., 3. Pontilla
Scholtz 22: 1. Bilfinger Berger, 2. Hiszti, 3. Bocs
J-24: 1. Öregszem, 2. Nelson, 3. (név nélküli hajó)
Dragon: 1. Febrill, 2. Scylla, 3. Sarkcsillag
33-as: 1. NJL, 2. Santa Maria, 3. Gejzír
Regina: 1. Moby Dick, 2. Patrónus, 3. Avanti
Nautic: 1. Geronimo, 2. Oxygen, 3. Praetor
Sudár Sport: 1. Rocinante, 2. Bluebánat, 3. Válóok
Yardstick I/1: 1. Diego, 2. Barracuda, 3. Koan
Yardstick I/2: 1. (UFO 22), 2. Nagymedve, 3. Kebelbarát
Yardstick II: 1. Erzsébet, 2. Kisvacak, 3. Hargita
Yardstick III/1: 1. Nati, 2. Narval, 3. Belotti
MÉG TÖBB KÉP A KÉKSZALAG STARTJÁRÓL az extrem.hu-n a GALÉRIÁBAN !!!
Vitorlázz bele az extrem.hu-n: Vitorlázás Dosszié
Yardstick III/2: 1. Old Kox, 2. Dudu, 3. Lillakata